4åringars träning!

Eliteanka

Trådstartare
Satt och funderade häromdagen på min träning av min 4åriga arabvalack. Och blev då nyfiken på hur ni andra med 4åringar tränar dom? Hur många dagar i veckan, hur länge rids dom åt gången? Hur långt i träningen har ni kommit? Vad brukar ni träna på?

Min 4åring går just nu 3-4 dagar i veckan med varierande ridning, mycket skritt och trav, ungefär 30 minuters ridning åt gången. Ej inhoppad pga lite dåligt med muskler (stått still i flera månader pga skada).

Berätta gärna om din träning av din 4åring! :)

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
756
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 093
Senast: Grazing
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 051
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 384
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår