A-kassa vid deltidsjobb???

Texaz

Trådstartare
Har inte riktigt fattat reglerna, men om man jobbar heltid vissa dagar, men stämplar andra, räknas då heltidsdagarna in som deltid??

Är inte riktigt aktuellt än och fattade inte riktigt på min a-kassas sida HUR de räknar?

Kommer antagligen inte att få ihop exakt 40 timmar i veckan, utan ibland mer, ibland mindre, om det blir som jag tror...

Bör jag då hellre tacka nej till de jobb jag kan få ihop timmar på, eller?
 
Har inte riktigt fattat reglerna, men om man jobbar heltid vissa dagar, men stämplar andra, räknas då heltidsdagarna in som deltid??

Är inte riktigt aktuellt än och fattade inte riktigt på min a-kassas sida HUR de räknar?

Kommer antagligen inte att få ihop exakt 40 timmar i veckan, utan ibland mer, ibland mindre, om det blir som jag tror...

Bör jag då hellre tacka nej till de jobb jag kan få ihop timmar på, eller?

Jag tror att det är så här (pratade med min a-kassa idag), att de skiter i hur deltidstimmarna är fördelade under veckan och antar att jag är arbetslös de andra 50% om jag inte anger annat. Jag har t.ex ett vikariat på 50% och om jag bara jobbar det under veckan, anger jag det som sysselsättningsgrad och arbetet som blir utöver 20h i veckan redovisar jag på kassakortet. Har du ett arbete med fast sysselsättningsgrad, kan du bara deltidsstämpla 70 (eller 75?) dagar. Är du arbetslös och timvikarierar kan du jobba fullt en vecka då får du inget från a-kassan, men nästa vecka är du arbetslös hela veckan och då får du ersättning för hela veckan.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 426
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 215
Senast: geting
·
Småbarn Vi håller på att utveckla gården med bland annat nötdjur. Vi kör det på f-skatt och har andra jobb vid sidan av. Vi har en 3åring och...
Svar
17
· Visningar
2 136
Senast: Emtherlia
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 670
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp