Bukefalos 28 år!

Aaaaaah! J*vla hantverkarj*vlar!

Sv: Aaaaaah! J*vla hantverkarj*vlar!

Känner igen det där. När vi skulle bygga ut vårat hus skulle det komma en kille och lägga gruden på måndagen, men inte kom han inte. Mamma ringde och han sa att han inte haft tid att ringa och säga att han inte kunde komma, fick ta ett akutfall. Fine, vi bestämde att han skulle komma innan fredag. Men det kom aldrig nån kille! Ringde igen, och onsdag nästa vecka skulle han komma. Nu började det bli lite bråttom eftersom det snart skulle komma folk och bygga på grunden som han skulle fixa. Onsdagen kom och gick och vi såg inte röken av killen. På lördagen efter träffade pappa våran byggherre som hade rekomenderat oss att ringa den här killen, och berättade att han inte kommit än. På tisdagen nästa vecka skulle byggherrens 'gubbar' komma och bygga stommen till huset. Byggherren blev helt förskräckt när pappa berättade om killen, och ringde upp honom. Klockan fem dagen efter, en söndag alltså, kom killen och började snällt fixa grunden. Byggherren som rekomenderat honom gjorde visst väldigt klart för honom att om grunden inte var på plats på måndag morgon skulle herr Slarver inte få göra några mer grunder :devil: Jag gillar våran bygg-gubbe :angel::D
 
Sv: Aaaaaah! J*vla hantverkarj*vlar!

Varför ska du ens behöva vakna? Lämna dörren olåst och säg åt dem att bara kliva in. Så gör alltid jag när hantverkare ska in, orka kliva upp, liksom. :angel: Men sen sover jag gräsligt tungt också. :D
 
Sv: Aaaaaah! J*vla hantverkarj*vlar!

:D Det är en etta, så det hade nog hörts in i sovalkoven vad som fixas på andra sidan väggen. :p Nu är gubben iaf här! :D Jag håller tummarna för att allt ska bli klart.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp