Ååååhhh.... Knockad av en boxer...

Sv: Ååååhhh.... Knockad av en boxer...

aj aj :crazy: själv har jag blivit skallad av en häst... hjärnskakning, mådde skit

*försöker att inte titta på valpbilden*

naaw! :love:

Men vem vid sina sinnens fulla bruk kan motstå behovet att ha hund :confused:

IMG_5109.jpg

IIIIIIIIIH! :love::love::love:

Hm unge herr Weim busade med bästa kompisen unge herr Grand Danois och de dundrade runt i full kareta. Unge herr Weim undviker smidigt sin framåtböjda matte som plockar upp hundleksak, unge herr Grand Danois har inte lika god kroppskontroll och en nästan fullvuxen GD i full karriär har inte den korta bromssträckan.... trodde att huvudet skulle slitas av från kroppen när han brakade in i mig :crazy:

Konstigt nog förlåter man dem så fort smärtan är borta och i regel långt innan :cool: :love:

Abbe hade ovanan att byta håll genom att springa in i knäna på matte när han var valp/unghund (taskiga bromsar).. Gick väl bra så länge han var liten, men när han närmade sig 20-25 kg vart det mindre lyckat, så jag vet hur det där känns.. ;)

Rottisen mosade ansiktet på grannen. Grannen gick en promenad och kom till ett staket som de skulle över. Grannen visste hur högt rottisen kunde hoppa begrep inte alls varför han tvärvägrade. Rottisen tyckte nog att staketet såg ut som det hemma - det som bits. Så grannen böjer sig ner för att lyfta över rottisen. Samtidigt tänker rottisen "Äsch va fan, jag hoppar ändå".....
Spräckta läppar, flisor ur tänder, tilltygad näsa och ögonbryn. Glasögonen gick åt helsike.
Rottisar har hårda pannben...

Tack gode gud så ansåg grannen att det var hans egna fel och jag slapp betala.

Åh man börjar bli van. En dansk schäferskalle får jag eller husse en släng av varje dag, igår fick hon något frispel och vevade runt så att hon lyckades riva ett jack tvärsöver läppen, eller när hon kommer springandes med ett halvt jävla träd som hon springer förbi så att den smäller in i knävecken...
AAHAHhhhhhhhhhhhh!!!

Ja du,... Här har man fått fläskläpp så det räcker. Å 2 små Rottweilers lyckades springa omkull min mamma...

Ja det slutade med färd till sjukhuset, inlagd i 2 dygn. Hem i rullstol med brutet knä...Hmmmm Och nu i vår ska hon operera miniskerna å sedan blir det att byta knäleden (förslitningar som inte blev bättre av detta)... Hmmm kan någon påminna mig om varför man har hund;)?

knapplån
När jag precis börjat ett nytt jobb, lyckades min häst med att ge mig en blåtira men mankammen,supersnyggt.

ett par veckor senare lyckades hunden med samma sak, en maffig blåtira,

vad hände? min arbetsgivare försökte få mig med i kvinnojouren, gå till polisen och allt möjligt:crazy:
han vägrade tro på mig att min man faktiskt var snäll:love:

det tog ett par månader innan han trodde mig, inte föränn hunden var tvungen att följa med till jobb, och hon faktiskt fanns:rofl:

Ajaj!! Eller små gulliga dvärgpudlar som inte studsar så högt och framförallt inte har samma massa bakom skuttet om man krockar :idea:

*tröstplåster på pannan*

Ah, den har jag också lyckats med. Det var dock en fullvuxen rottistik och en för rasen stor malle som tyckte jag skulle få mig en flygtur, rätt i knäväcken. Huga :crazy: När man sedan låg och kved stod gubben och bara gapskratta :devil: Har blivit ganska hispig i närheten av dessa två när de sätter igång. Favorti leken är att ta ett träd (nej inte gren) och komma i full kareta med varsin ände i munnen.. :crazy: att dom inte lyckas skada fler är ett under...

Rent allmänt: hundar är galna och hundägare saknar självbevarelsedrift som skaffar dem? ;)

Skriver under på det. Vi med boxer tenderar visst att även vara lite suicidala. :cool:

/Generalen med morgonens skogspromenad med is och pudersnö färskt i minnet.

/Generalen med morgonens skogspromenad med is och pudersnö färskt i minnet.

Ja jäklar så förvånad boxern blev häromdagen när jag plötsligt blev generaldisciplinerad (:D) när det gällde koppelgåendet. :devil:

Gnist, det är den där sizen jag siktar in mig på till nästa gång. Ger jag bara fan i att böja mig över hunden så borde jag väl gå säker? Och inte lägga mig i soffan, inte sitta på golvet, inte....

I övrigt, HUAAÄÄÄH vilka otäcka historier det kom fram i tråden! :crazy: Jag ska nog skatta mig lite lycklig som bara har en öm snok och lätt skallevärk idag.
Det där med småträd i knävecken är också en klassiker. Det är nästan så man undrar om det finns nån organiserad bowlingförening hos jyckarna...?
"Ssssstriiiiiike!!"

Do you know the feeling...?

Typ då :grin:
Jag har med mig vovve när jag springer, när jag kommer upp på stigen bakom vårat hus brukar jag släppa honom lös och han far iväg som ett skott fram och tillbaka.. En gång satte jag mig på huk för att knyta skosnöret varpå vovve vänder om "aah, mamma har hittat nått kul" säger vovve och får inte stopp innan han krachade sitt pannben med mitt.. jag flög handlöst baklänges och blev liggande en stund och tittade på en herrans massa stjärnor.. bulan blev inte liten heller.. :(
Skrattar dock åt det såhär i efterhand.. kan ju ha sett ganska kul ut :p

Vad sägs om en Rottis o en stor BC med en gren i gemensamt bett som dundrar rakt in i knävecken på var sin sida?

Eller en annan gång när jag o en BC lirade fotboll, han var snabbare än mig, eller nåja hur det nu var så hamnade min fot i en rävsax istället för bollen.

:angel:

jag fick en sådan grej på film en gång. Jag lekte med en trasa och hunden flög. Skitkul tills han råkade hugga mig i handen istället. Jag vrålar och hunden kastar sig på marken så att säga - trots att han fortfarande var i luften. Han damp i backen som en säck potatis och tappade luften så jag måste med tårarna rinnarna och den bitna handen bakom ryggen bjuda in till nån minuts lek igen för att han inte skulle tappat suget.

Det är en djävla kraft i en rottweilers käkar.

Jag varnar dessutom för att klippa klor innan ni leker med en doberman. Vill det sig illa så kan klon riva dig i ansiktet och vara skapellvass. Så vass att du inte begriper vad som hänt utan du drar bara handen över ansiktet när ni springer till vagnen. Jag kan lova att du kan få en hel spårvagn att kollektiv dra efter andan när du störtar in men hela ansiktet nerkletat med blod och en dobermanunghund i näven. Det är inte förrens folk frågar du upptäcker att du droppar blod.
Fick bli ihoptejpad på sjukhuset och ärret syns fortfarande om man tittar noga, 10 år senare.

:rofl:
Jag hamnade på akuten häromveckan, en av doktorerna frågade mig varför jag hade så många är o blåmärken på armarna, han tittade lite konstigt på mig när jag sa att jag har hund.
Appropå vassa klor o tänder.
:angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka