Bukefalos 28 år!

Abbies släktingar.

MissFideli

Trådstartare
Lite släktingar till Abbie:
Pappa S*Karl Johan's Damien
damien.jpg


Farfar S*Alway's Echion

Farmor S*Nidaslätternas Izza

Morfar Provo van Diaspora
TN_provopbyrn.jpg


Mormors far DK*Syriam's Pavarotti
pavarotti.jpg


Farfars far och farmors morfar och mormors morfar Orri van Diaspora
orri.jpg


Ovanståendes mamma Fyedka Tov van Diaspora
FyedkaTovVanDiaspora3.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Abbies släktingar.

Farmor S*Nidaslätternas Izza såg jättespinkig ut, skulle inte gissat på en britt.
 
Sv: Abbies släktingar.

Jag måste fråga brittexperten... :oden här bilden är kissens ena öga liksom deformerat. Mis får alltid såna ögon när hon kurar ihop sig och ligger och halvsover. Är det normalt för britter pga deras knubbiga ansikten...? ;)
 
Sv: Abbies släktingar.

Verkligen stiliga, bastanta kissar!
Snygga hela högen.
Hur gamla är de där "morfars farfar" katterna nu, lever dem?
 
Sv: Abbies släktingar.

Det där är nog lite flirtgosblink. Mina gör det sällan med bara ena ögat. Abbie var ganska dålig i ögat som liten, så hon kisade konstant i 12 v. Baddade 2 ggr/dag med kokt vatten utan salt och det gjorde att det var öppet iaf, annars kladdade det igen.
Men visst kanske ansiktsformen har nått med det hela att göra, det är rätt svårt att få en Britt att öppna ögonen helt.
 
Sv: Abbies släktingar.

Hon har verkligen en kanonfärg på sina ögon. Men expert vet jag inte :o , jag har 3 mycket bra mentorer som jag använder mig av, varav Chris är en.
 
Sv: Abbies släktingar.

Hon har en bra look i ansiktet för att vara britt. Sen vet jag inte hur gammal hon är på bilden. Men tittar man på hennes son och hans helbror från en annan kull så lämnade hon mycket bra ungar iaf. Man får ibland titta vad som finns bakom när man avlar.

Titta in på http://www.britishshorthair.nu/, Välj Kings, längst ner på den sidan gå in på Our neutered males och titta på S*Karl Johan's Ajax. Det är en helbror med S*Karl Johan's Damien.
 
Sv: Abbies släktingar.

Morgaine's Lilac Lovelace är född 1989 och lever knappast.

Cattepoel's Roll-Over-Beethoven är född 1990 och kan leva, men antagligen inte. Britter blir inte ofta över 12-13 år.

Cattepoel's Franz Josef är född 1983 och lever garanterat inte.

Orri van Diaspora dog 1999, 10 år gammal här i Sverige.

Sen får man kanske ta in i beräkningen att alla dessa är holländska katter. Holland/Tyskland har/har haft en lite annan syn på katter än vi här i Sverige.
Provo lever iaf vad jag vet, han är född 1993.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hur många här på forumet är det som har Britter egentligen? Det ploppar upp fler och fler och jag tänkte försöka få nån koll på er ...
Svar
3
· Visningar
1 321
Senast: Marie_C
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Börja rida
  • Hovelände
  • Trollet rymmer

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp