Absorb impact Pad

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Johanna-79
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 889
J

Johanna-79

Som finns på H**ks. Någon som testat en sån? Klämde på en sån när jag var på H**ks senast och den kändes lite som typ tempurmadrass. Mycket billigare än exempelvis skito pad men funkar den hyffsat eller?

Kan tillägga att jag har köpt en bomlös sadel som jag ev ska skaffa pad till. Min bomlösa har paneler under så jag måste inte ha pad.

Sv: Absorb impact Pad

När det gäller BRA underlag/pads till bomlös sadel: kom ihåg att det måste vara beräknad på ryttarens tyngd/vikt. Om man är för tung för just den densitet (tätthet) så vill inlägget/paden bli stenhård mot hästen under ryttare.

Man vill naturligtvis alltid reflektera på det som är billigt - dock är et riktigt bra sadelunderlag det sista man skulle snåla på om man tänker på hästens bästa. :)

älskarmin sådan pad
min häst var väldigt skarp i ryggen och jag ganska fet.

han har inte haft ont i ryggen under sin uppbyggnad, vilket känt härligt och jag har även märkt skillnade med och utan.
helt klart prisvärd o bra

jag har en padd från Cavallo o det är den absolut bästa padd jag använt, hööks är för klen för min smak.

Jag är inte nöjd med min... visst den känns som en tempurmadrass men när hästen blir varm blir padden väldigt mjuk. Blir liksom inget motstånd kvar i den och den jämnar inte ut trycket alls. Alltså: "Kall" padd= tempurkänsla, Varm pad= disktrasekänsla.

Det är min erfarenhet av den.

Jag är inte nöjd med min... visst den känns som en tempurmadrass men när hästen blir varm blir padden väldigt mjuk. Blir liksom inget motstånd kvar i den och den jämnar inte ut trycket alls. Alltså: "Kall" padd= tempurkänsla, Varm pad= disktrasekänsla.

Det är min erfarenhet av den.

Ok, jag misstänkte nästan det. Därför jag frågade. :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 246
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 957
Senast: QueenLilith
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 847
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig... 9 10 11
Svar
207
· Visningar
23 947
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31