Acceptala analys värden av hö osv

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare AtletShipping
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 817
A

AtletShipping

vad är normala och acceptala analys värden av hö, hösilage/ensilage?
Vad är viktigast i värdena och var skickar man in proverna?

Om man ska tex skicka in prover av hösilage räcker det man tar några strå från ett ställe i balen lr ska man ta från olika ställen i den?

Du vill ha en kvot över 5 helst för att slippa ge mängder med kraftfoder eller proteinfoder. Alltså du delar gSRP/MJ. Hur lågt protein man kan acceptera beror alltså på hur energin ligger.

Det är viktigt att man försiktigt lyfter ut en större "tuss" ur flera balar för att få ett så riktigt analyssvar som möjligt.

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 467
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 592
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 654
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
4 000
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka