Adelinde - Årets ryttare 2011

Sv: Adelinde - Årets ryttare 2011

Ah, trodde Årets ryttare skulle vara den som rider allra bäst, inte den som vunnit mest... Det hänger ju inte alltid ihop... :grin:

Fast, hur och vem bedömer vem som rider bäst? Den som rider "bäst" brukar i allmänhet få högst poäng i dressyr och därmed vinna. Sen kan ju gemene man tycka vad man vill och anse att någon annan borde ha vunnit, men det är ju domarna som bedömer och då går ju segern till den de anser rider bäst.

Fast det är ju skillnad på hur ryttaren inverkar med sits och hjälper, man ser också skillnad på hur tillfreds hästen ser ut. På dressyrtävling vinner (väl?) den häst som utför alla rörelserna mest exakt. Oavsett (nästan) hur ryttaren får hästen till detta.

Jag tittar inte ofta på dressyr på TV, men Adelinde reagerade jag verkligen på när jag såg henne. Det såg INTE trevligt ut :(
I samma tävling red en svenska på en lite äldre häst tror jag, så otroligt mjukt och avslappnat, i harmoni verkligen.
Hon kom väl på 10:e plats eller nått... :crazy:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den europeiska hoppeliten är på plats i Schweiz för årets första världscupomgång där svenske världsettan Henrik von Eckermann på...
Svar
0
· Visningar
81
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Med en bra känsla siktar världsettan och regerande världscupvinnaren på seger i kvällens klass när Longines FEI Jumping World Cup Final...
Svar
0
· Visningar
66
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hon har 40 år i yrket, 23 år på Djursholms ridskola - och har inga tankar på att sluta. – Jag trivs så himla bra med mitt jobb. Jag...
Svar
0
· Visningar
55
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hon har 40 år i yrket, 23 år på Djursholms ridskola - och har inga tankar på att sluta. – Jag trivs så himla bra med mitt jobb. Jag...
Svar
0
· Visningar
62
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Muddypaws 24/25