Bukefalos 28 år!

Adequanin?

Flummflicka

Trådstartare
Är det någon här som behandlat sin häst med det? mot vad och hjälpte det?

Min pojke har fått en senskada och min har nu föreslagit den behandlingen. Ska i så fall få en spruta var fjärde dag i halsmuskeln.
Vi ska dock vänta med behnaldingen tills vi ultraljudat senan, vilket blir på Måndag.

Så snälla, berätta om ni vet något om det här medlet.
 
Sv: Adequanin?

Jag vet inte hur det är idag men adequan var ju speciellt framtaget för behandling av framknän förut...längesen jag hade nån häst behandlad med det..
 
Sv: Adequanin?

har haft hästar behandlat med detta.... inte så lång karens.... har haft god effekt dock var det kotor.
 
Sv: Adequanin?

Ja, har läst det men tack ändå! :)

Vill höra om det finns någon som har egna erfarenheter...
 
Sv: Adequanin?

Min har blivit behandlad flera gånger med Adequanin i samband med en kronisk synovit. Efter operation så blev hon behandlad tre gånger i leden och blev då ohalt. Dock efter ett halvårs vila är hon fortfarande inte okej. Nu är vi inne på första behandlingen av två här i höst och sen ska hon vila läääänge med betäcking i vår.

Det här säger kanske inte så mycket om Adequaninet i sig, men min veterinär gillar det och har använt det med gott resultat. Dock är det dyrt (800:-/beh), men det tar fösäkringen hand om.
 
Sv: Adequanin?

Vi har provat både det och Cartrophen.
Tyvärr (för plånboken) så har vi haft mycket större förbättring av Cartrophenet än Adequaninet.
Men det kan säkert bero på vad det är för skada.
 
Sv: Adequanin?

Tack för era svar! Vilken typ av skada hade ni din häst lundsbro?

Ja, tacka vet jag försäkring, för behndlingen verkar som sagt vara dyr. :smirk:
 

Liknande trådar

Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
3 810
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 532
Senast: Takire
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 893
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 430
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp