Bukefalos 28 år!

lingonben

Trådstartare
Har en utmärglad krake till hittekatt boende hos mig sen igårkväll, och jag har redan hunnit få motstridiga råd om vad kisse ska äta. Så jag tänkte spä på min förvirring genom att fråga Bukes kattmänniskor med.
Råa ägg, ja eller nej? Person 1 sa "jättebra, mycket protein och vätska, bra för pälsen". Person 2 sa "absolut inte råa ägg, koka dem istället" och person 3 sa "inga ägg alls!" Men är det någon som vet hur det ligger till? Varför ska man ge eller inte ge?

Kisse får blötmat i små portioner (Pussi+Whiskas portionsförpackningar) samt torrfoder (Royal Canin Fit 32) i fri mängd. Hon gillar blötmaten bättre än torrfodret och äter sansat dvs vräker inte i sig maten. Magen fungerar bra, hon både kissar och bajsar. Igår var hon trött och sov mest, idag har hon lekt och sovit om vartannat. Väldigt gosig och pratsam är hon med :love:

Imorgon ska vi till veterinär och kolla upp hälsostatus. Har satt in annons i lokaltidningen och pratat med polisen, ska sätta upp lappar i mataffärerna och på djursjukhusen, så kanske kisse hittar hem.
 
Sv: Ägg?

Rå äggula är bara nyttigt - fett och bra för en utmärglad katt - men vitan måste vara kokt om du ska ge den.

Vad bra att du tagit hand om katten :bow:
 
Sv: Ägg?

Vad glad jag blir av att läsa sånt här ! Det är väl rätt bra att hon äter blötmat, då får hon i sig vätska. Se till att hon dricker ordentligt ändå.

Berätta när du varit hos veterinären ! Och kanske en bild :angel:
 
Sv: Ägg?

:o :o :o
Oj, tack ska ni ha båda två!
Jag känner mig mest oseriös eftersom jag aldrig haft katt förut. Mina kompisar tog in henne men kunde inte behålla henne pga egna katter som bara hatade nykomlingen. Och när de la en stackars mager liten kisse i famnen på mig som bara spann och somnade så KUNDE jag inte göra något annat än att ta hem henne... Jag har ju ingen aning om hur de små krittrena funkar, hade det varit en liten liten häst hade det varit lättare. Men kisse busar runt i köket och är glad, så helt fel ute är jag nog inte. Uppdatering kommer :)
 
Sv: Ägg?

Jippie, nu kaskadspydde katten över soffan och mattan. Rena Exorcistenstämningen här på kvällskvisten *spysmiley*
 
Sv: Ägg?

Äggula, jättebra men helst inte fler än 3 st/vecka. Tycker du verkar pyssla om kissen bra :D
 
Sv: Ägg?

Det är nog inte så konstigt om hon spyr när hon plötsligt får mat.... Hoppas magen stabiliserar sig på henne.
 
Sv: Ägg?

Om hon är ostabil i magen, så kan du koka ris, eventuellt blandat med lite kokt torsk. Då brukar magen rätta till sig på ett par dagar...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp