Bukefalos 28 år!

Äggsvans!

Lycanthrope

Trådstartare
Spinoff på tråden om bajsrand på räkor ;)

Har för mig att detta har varit på tapeten tidigare, för många år sedan.

Är det fler än jag som inte tål äggsvansen/äggsnodden?
Dom vita sega trådarna som sitter på varsin sida av äggulan, ibland tvärs över.

:yuck:

Jag tar bort dom. Kan eventuellt ignoreras ibland om jag bakar och är stressad. Men annars ryker dom alltid.
Tycker dom är fullkomligt vidriga.

Vet att jag inte brydde mig för flera år sedan men sedan läste jag om andra som inte gillade det, konstaterade att dom var känsliga :angel:, fick en sån där vidrig sträng i munnen och tänkte aldrig mer! :p

(från google)
http://sverigesradio.se/diverse/appdata/isidor/images/news_images/4131/2739300_520_292.jpg
 
Sv: Äggsvans!

Äter du råa ägg eller hur får du dem i munnen? :cautious:

Jag måste absolut få med dem med vitan när man delar på gulan och vitan men jag har aldrig tänkt tanken att de ska vara äckliga.
 
Sv: Äggsvans!

Tex om man steker ägg är dom kvar som sega strängar :wtf:

Samma i kokt ägg, sega äckliga vidriga trådar.
 
Sv: Äggsvans!

Jag tar bort dem, påminner om navelsträngar och jag hatar att tugga på dem. Får rysningar bara jag tänker på det..
 
Sv: Äggsvans!

Tar inte bort den. Och har aldrig ätit någon i vare sig ett kokt eller stekt ägg? Är det värre på vissa ägg tro? Om ni inte tar bort dom, känner man dom varje gång då?
 
Sv: Äggsvans!

Jag hittar dom jämt, kanske är för att jag är medveten om det. Men den strängen känns tycker jag, när den kommer i munnen. Urk :arghh:

Och syns framförallt.
 
Sv: Äggsvans!

Äggsvans?

Jag har aldrig någonsin varit med om att jag tuggat på något obehagligt i äggen? O_o
 
Sv: Äggsvans!

2739300_520_292.jpg


Kallas äggsnodd kom jag på nu.
 
Sv: Äggsvans!

Äh, dom är ju till för att hålla fast gulan så att den inte slår i skalet! Men visst, dom är inte speciellt trevliga att få i munnen! :wtf:

Det bästa var ju att man trodde att det var navelsträngen när man var yngre! :banghead::D
 
Sv: Äggsvans!

Har aldrig ens reflekterat över dem och har aldrig fått sega strängar i munnen som tur är. Jag äter stekta ägg varje morgon.
 
Sv: Äggsvans!

Jag har sett dem flera gånger men aldrig reflekterat över dem. Äter dem alltså, utan att ha tänkt på att de skulle smaka annorlunda:)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp