Ändra sovställning

hastskotare

Trådstartare
Har på senare tid fått ont i ena axeln och armbågen och har luskat fram att det delvis beror på min sovställning.
Älskar att sova på mage och dra upp armarna under mig, vilket innebär att de är ständigt böjda.

Men hur ändrar man sovställning? Att starta i en ny position jobbar jag på, även om det känns omöjligt att somna då, men lik förbannat vaknar jag ihop knygglad igen.
Några tips?
Jag tänkte att jag kunde knyta fast fingrarna i tårna med ett snöre eller rulla in mig till en kåldolme i täcket eller kanske bedrestrainers.
 
Knyta fast sig hade jag låtit bli, det låter som det kan gå illa.

Jag har avsiktligt ändrat sovställning ett par gånger och då var det "bara" att envist lägga sig som jag tänkt mig varje gång jag skulle somna. Men då sover jag inte så bra, så det blev ju många repetitioner på en natt...

(Nuförtiden är det inte jag som bestämmer heller, min hund har dresserat mig riktigt bra i att flytta mig till ena eller andra sidan av sängen och lägga mig på det sätt som bäst passar hur han tänkt sova. Jag flyttar på mig innan jag riktigt hunnit märka det. :cautious:
Så ett - inte särskilt seriöst - tips kan ju vara att skaffa en hund med bestämda åsikter. :laugh:)
 
Folk som inte ska sova på rygg brukar rekommenderas en tennisboll på ryggen. Jag gissar att det skulle gå att ha en sådan på framsidan också.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag jobbar vidare med att förbättra min hälsa, och jag måste säga att det går stadigt framåt! :) Sen min stresskrasch 2008 har jag mått...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 223
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp