Ännu en trafikolycka med häst och ryttare

Sv: Ännu en trafikolycka med häst och ryttare

Ursch va hemskt, hoppas både häst o ryttare klarar sig !!!
 
Sv: Ännu en trafikolycka med häst och ryttare

Tänk att vissa bilister har så svårt att se skillnad på en levande häst och en gunghäst!

Stackars tös, hoppas hon å hästen klarar sej utan för stora skador!
 
Sv: Ännu en trafikolycka med häst och ryttare

Fattar inte att det ska vara så svårt för vissa bilister att ta hänsyn! Blir så j*vla irriterad!
 
Sv: Ännu en trafikolycka med häst och ryttare

Läskigt att det hänt så mycket trafikolyckor med häst nu det senaste, jag var faktiskt nästan med om en idag för första gången i mitt liv så man börjar undra om det är något speciellt just nu ...

Jag var ute och promenerade med min medryttarhäst som inte blivit riden på 1½ månad pga. skada och så ledes har gott om energi men brukar sköta sig så gott som klanderfritt för det mesta, en bil dök upp på ett ställe där inga får köra utom speciella fordon med tillstånd. Tänkte då att det är ingen fara då han så gott som aldrig reagerar på något eller är tittig när jag hanterar honom från marken, vägen var dock ganska smal med stängsel på båda sidor men ställde oss att vänta vid sidan där det var lite bredare, bilen åkte långsamt förbi och med så god marginal den kunde men helt plötsligt kastar min medryttarhäst rumpan ut mot den och är bara någon millimeter från att ta i bilen. :crazy:
Stackars gubbarna som körde fordonet blev helt förstörda och tyckte att det var deras fel för att de haft en blinkande lampa på taket men de hade inte kunnat gjort på något annat sätt så jag bad om ursäkt för att jag inte hade koll på hästen. Han var inte rädd just då utan tog bara tillfället i akt att stimma runt och tyckte bilen var så ofarlig att man kunde backa in i den för att få plats att kunna vända hemåt. Gubbarna stod sedan still med bilen tills vi kommit en bit ifrån och jag tror de hade stannat direkt om de märkt av innan att hästen var hoppig, detta kom ju som en blixt från klar himmel.

Tror ju knappast han skadat sig även om han törnat in i den då de höll väldigt låg fart men det var ändå inte kul att vara med om, speciellt inte när det är någon annans häst man ansvarar över.

Så jag tycker inte man direkt ska skylla på bilföraren som vissa i tråden gjort, ekipaget kan helt plötsligt ha skenat över vägen eller liknande.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Ännu en trafikolycka med dödlig utgång för en häst har skett, denna gång utanför Lungsjön, Ramsele, i Ångermanland.
Svar
0
· Visningar
187
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En häst skadades så illa när den blev påkörd efter att ha rymt ut från sin hage att den fick avlivas i helgen.
Svar
0
· Visningar
459
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Två hästar fick föras till djursjukhus efter en trafikolycka med två hästtransporter inblandade på lördagen.
Svar
0
· Visningar
473
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En häst blev på måndagen påkörd av en bil norr om Kristianstad. Hästen skadades så allvarligt att den fick avlivas på plats.
Svar
0
· Visningar
701
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp