Status
Stängd för vidare inlägg.

Welsh

Trådstartare
Äntligen har bråkstaken fixerat sig så man kan ta ett djup suck av lättnad. Nu börjar det hända saker, i morgon ska vi in för att kolla tappens mognad. Snart kommer ni höra talas om welsh som springer upp till stallet morgon och kväll för att dra igång värkarna :) har börjat rida igen efter att ha haft uppehåll i flera månader. Igår red jag ut på min ögonsten och hade mina döttrar med på släptåg. I morgon går jag in i v 40. :banana:
Hur går det för er andra som är gravida?????
 
Sv: Äntligen

Jag är inte gravid, men jag önskar dig lycka till med bebisen...Spring på du, så kommer h*n nog ut snart:)

Själv fick jag gå nästan 14 dgr över tiden med barn nummer 2, sånt är inte kul!
 
Sv: Äntligen

Enligt farmors "svarta bok" ska man dricka té på hallonblad med nejlika i för att få igång förlossningen. Ställ upp små koppar på gården och spring stafett mellan dem :idea:

För egen del tror jag stenhårt på storken! Kanske lite bakåtsträvande, men jag är övertygad om att det är bästa alternativet. Så den 10:e november kommer storken att släppa en rosa och nypudrad bebis genom skorstenen och allt jag behöver göra är att bädda i kakelugnen så att fallet blir mjukt.
Av alla förlossningsalternativ så var storken det som lät mest lockande. :D
 
Sv: Äntligen

Åååh, saknar ridningen! Bebis är fixerad sedan ett par veckor tillbaka. Mår bra men har börjat få lite ont i korsryggen. Något som jag har saknat men kan göra igen är att bälga i mig vatten eller juice, iaf två glas på en gång utan att spy. :d Gott! Är i vecka 37 (och ½ :smirk: )
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Äntligen

Visst är de sista veckorna träliga. Med min otur så kommer jag att gå till v 42 och sedan bli igångsatt. Barnen har kommit v 39+6, 40+2,42 ......inte lovande för fyran om det blir längre för varje gång :crazy: Har börjat samla vatten under fötterna,rikigt obehagligt att gå sen 1 dgr tillbaka så nu vill jag få ut honom så man kan få kissa ur sig allt.
Lycka till ni andra. Nu ska jag passa på att arbeta med föreningens tidning i väntan på att det blir ljust så jag kan ta en promenad till stallet innan läkarbesöket ;)
 
Sv: Äntligen

Är i vecka 34 med en bamsemage som ligger över översta kurvan på SF-måtten.
Har beräknad förlossning 30 oktober vilket innebär att jag hinner med ponny Sm i helsingborg veckan före (har med en Welsh). Sedan ska bebisen ut för veckan efter är det Änglahoppet i Borås. Vad tror ni om oddsen? Dessvärre gick jag 16 dgr över tiden med första. Och var helt omogen men blev igångsatt på utsatt tid med tvåan. Så oddsen är väl inte de bästa. Ska försöka få en läkartid på utsatt datum och be att de försöker bända upp lite så att det förhoppningsvis kommer igång.
 
Sv: Äntligen

Då har du nog fått barn nu om du skrev detta den 14:de.
Jag gick oxå till veck 40 eller tom. vecka 41 tror jag.
När de kände efter på tappen om den var mogen så satte det igång ett dygn senare.
När läkaren kände så var jag inte alls mogen, men hans "pillande" satte igång det hela.
Min lille bäbis var inte fixerad, men tack och lov så lade han sig tillrätta när vattnet gick.

Lycka till!

// AnnA
 
Sv: Äntligen

Blä, magen sitter där den sitter. igår gick delar av slemproppen men efter det har det varit stiltje. Jag är nästan i apatiskt tillstånd. Vill inte till stallet, städa känner jag inte för. Sova är allt som lockar. Är grinig och sur. Fredrik rymde illa kvickt till jobbet idag efter att ha gjort klart föreningens tidning.Tobias är febrig och klängig. Nä jag ska krypa ner i min säng och dra täcket över huvudet och inte krypa fram förrän på onsdag då jag ska sättas igång. Inget kul händer på Buke heller......
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
2 868
Senast: Piaff
·
  • Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
802
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 021
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 616
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp