Bukefalos 28 år!

Är barnvagnar som mobiler ?

Mynta2

Trådstartare
Kryptisk överskrift, det jag menar är. Anser många/industrin att om en barnvagn är några år så är den gammal och ute, dvs som en mobil ? Mobiler, hur bra och funktionella dom än är verkar ju vara dödsdömda om dom har några år på nacken. Dyra delar (laddare/batteri) eller så hittar man inga delar alls...Vi fick en Nokia av syrran, kamera och sånna finesser på, men det saknades usb kabel. Den billigaste kostade 370:-, för mobilen hade ju några år på nacken enl försäljaren :angel:

Barnvagnar verkar vara likadana. Vi fick en Teutonia sittvagn av en kompis. Hur funktionell och fräch som helst, verkligen stabil och bra, men eftersom det var lufthjul så var det givetvis punka på ett däck. efter lite letande hittade vi en affär där dom säljer delar till barnvagnar. När jag visade upp hjulet så log hon lite snett och sa: ja du, det där kan bli svårt för den har några år på nacken. Men hon kollade. Och 4 hjul (går givetvis INTE köpa bara ett) skulle kosta lika mycket som en splitterny sittvagn ?!!!!!!!!! Alltså vi gick runt i barnvagnsaffären och såg vagnar ca 400:- billigare än dessa hjul.

Känns så meningslöst att slänga den då den är så fin och bra, men ännu mer meningslöst att köpa nya däck då man kan få en splirrans ny för samma pris/billigare pris. Snacka om konsumtionssamhälle...:(
 
Sv: Är barnvagnar som mobiler ?

Visst är det märkligt.
Vi har lagt sammanlagt 500 spänn på barnvagnar till två barn. (Två stycken sitt/liggvagnar varav en har använts i stallet. Två stycken sulkys. Där skaffade vi nummer två eftersom nummer ett var utsliten efter första barnet. Dock var det barn nummer tre för sulkyn.)
Som tur är har vi inte behövt skaffa reservdelar till vagnarna.
Men går det inte att laga punkan som man lagar andra punkterade däck, dvs med en lapp, alternativt köpa en slang i rätt storlek?
 
Sv: Är barnvagnar som mobiler ?

Nej det går inte laga eftersom gummit är sönderslitet med. Antagligen gummit som först gav upp, inte slangen. Sen bara körde min kompis vidare tills slangen med pajjade. Annars hade det inte varit något problem.
 
Sv: Är barnvagnar som mobiler ?

Vi köpte nytt däck till vår syskonvagn via cykelaffären. Blev självklart inget orginaldäck men rullar minst lika bra;). Kostade 75kr. Kolla med en cykelaffär om ni inte är petiga med att alla 4 hjul ska se likadana ut.
 
Sv: Är barnvagnar som mobiler ?

Det beror nog på märke - vi har en gammal Emmaljunga från 2003 tror jag och den var det inga som helst problem med att hitta billiga reservdelar till på Barnens Hus när min gulliga hund fick för sig att gnaga på navet :D dock gick det inte bara att köpa navskyddet som var trasigt man fick köpa hela navet (som gick på typ HELA 30 kr) så det var ingen större fara.
 
Sv: Är barnvagnar som mobiler ?

vi skulle ha tag i en ny suflett till våran eLJ edge men den var lika dyr som hela liggdelen inkl suflett så vi struntade i det.
jag tycker det är lite överkurs o köpa en sprillans ny vagn innan bebis har kommit ut, finns ju en skara som bara HATAR ligga i vagnen :D men de är min åsikt..
vi kommer kanske investera i en ny smidigare sittvagn så småningom.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp