Är det bara jag som reagerat...????

alice

Trådstartare
...på att mängden nyinlagda annonser kraftigt reducerats efter omläggningen av annonssystemet??? :confused: Tänker främst på hästar säljes. Jag har kontinuerligt, sen i oktober ungefär, läst annonser på hästar till salu i prisklass 30000-80000.-. Under vinterna sjönk antalet annonser = naturligt eftersom det inte är "häst-säljnings-säsong" då. Under våren ökade mängden nya annonser till ung 20-25st/dag. Nu efter annonssidorna gjorts om är det väldigt få nya annonser som sätts in. Kollar då på alla tre sidorna som finns nu (30000-49000, 50000-79000 och 80000- ). Det måste ju vara ett kvitto på hur "den stora massan" tycker om sidorna?!?! Det är tråkigt att se.

//Alice
 
Och likadant finns att se på Medryttare sökes.
Jag har tittat på dessa annonser varje dag i några månader och när det nya annonssystemet infördes så kommer det endast ca högst 10 nya per dag. Förrut lades det in runt 20 annonser varje dag. :(
 
jag har absolut märkt det! och fy va irriterande det är.. jag vill ju hitta en medryttar häst någon gång i år och nu går de ju i snigelfart
 
ett tips är att åka ut i stall och fråga, sätta upp lappar på ridskolor efter medryttarhäst. speciellt åka ut och fråga. via nätet får man inte mkt kontakter på medryttarhästar
 
Lånar knapp:

Jag håller med er om att det är mindre annonser, men jag ser det positiva i det. Lägger man ut en annons nu, så får man svar. Det fick man inte tidigare.

Nä, ni får tycka vad ni vill, men jag anser för min egna del att det blivit bättre. Mer proffisionellt. :bow:
 
Ja, för säljarna är det säkert en stor fördel då annonsen inte längre "försvinner i mängden".
För oss köpare har det försämrats eftersom utbudet "minskat".

//Alice
 
Även under bl.a. Utrustning Köpes/Säljes så har annonseringen minskat katastrofalt.
Jag har köpt en hel del genom Buke och varit nöjd med det mesta.
Och även sålt.

Men nu när jag har ny häst har jag ännu inte köpt någonting sen "gamla" Buke försvann.

Blää, jag hade verkligen behövt köpa begagnad utrustning då han bara är 2 år och växer fortfarande..... :mad:
 
Hej!

Antalet annonser som kommer minskar alltid när det är nya system. Jag ser däremot att antalet besökare på Hästar Hundar & Andra djur bara ökar och ökar. Jag tror som någon skrev att det bara är vanan som gör att det inte strömmar in lika många annonser nu som tidigare. Det kommer. Och med er hjälp så ska sidan bli ännu bättre. Vi har redan nu arbetat om den efter en del förslag från er och mer kommer snart.

En annan del i annonsantalet är det system vi har med att det ska var svårare att sätta in falskannonser. Genom att man som ickemedlem är tvungen att aktivera sin annons via mail hindrar vi detta. Detta gör att det är mkr viktigt att man skriver in sin mailadress rätt. Jag får dagligen en stor mängd mail tillbaka pga detta. Så en del av den minskade inströmningen beror på detta.

MVH
BengtAD
 
jag bojkottar den nya sidan helt har bara varit in där en gång och går inte tillbaka dit, tittar på andra sidor istället jag tycker att den nya suger.
 
Eftersom jag dragit ner på dom ställena som kräver medlemsskap för att annonsera, så tycker jag inte att det är speciellt attraktivt att börja om igen med nya medlemsskap.

Dessutom tycker jag att svenska språket är en viktig del när jag ska läsa annonserna.
Att som nu läsa en hel annons som en enda mening är extremt jobbigt.
Förutom alla andra önskemål om rubrik i fetstil, vem annonsören är m.m.
 
Hemskt vad du har stora krav på annonssystemet. Folk får inte bättre svenska av att någon annan tagit hand om annonserna och inte sjutton blev jag klokare av de namn som uppgavs på Buke, och annaonsören har full frihet att skriva under.

Behövdes det inte registrering på Bukes annonssytem förresten, åtminstone om man ville kunna redigera i dem och nog var det begränsat antal tecken i dem, jag minns att det var en del som gnällde om det.

Fetstil skulle dock vara trevligt
 
Hej

SOm jag skrev så behöver man inte var medlem för att annonsera på AnnonsDirekt. Det som skiljer sig är att du inte kan redigera din annons. Ta bort en annons kan man göra genom samma mail som man aktiverar sin annons, förutsatt att man sparar det mailet.

Vi räknade faktiskt annonserna igår och de har inte blivit färre mot hur många som fanns inne innan vi tog över siten. De är ju fler kategorier nu under bla Ponny.

Vad gäller språket är det ju inte annorlunda nu mot tidigare.

Att hela annonstexten står nu kommer att ändras, har skrivit det tidigare. Vi vill bara vara helt säkra på hur det ska se ut innan. Som jag nämnt förut så betyder det att när man annonserar så ska man kunna ange olika parametrar som tex mankhöjd. m.m.... Detta presenteras sedan i annonsvisningen, vilket gör att man kan söka på det också..

VI sitter med detta nu och jag återkommer med mer info och lite frågor till er så att ni kan vara med och utforma det (alltså hur ett annonsformulär ska se ut, där man inte bara skriver in all text i ett fält)

MVH
BengtAD
 
Nog attans är det mycket enklare att läsa om varje vara, om man skriver varorna under varandra i stället för allt i en mening.
Alldeles speciellt om den som skrivit annonsen inte är så duktig på att skriva, t.ex dyslektiker m.m.

För att inte att inte tala om hur svårt dyslektiker har att LÄSA annonserna på AD.
Vår stalltjej som är dyslektiker får bara huvudvärk som enda behållning när hon försöker läsa ADs annonser.
Men du kanske inte har några med läs- och skrivsvårigheter i din närhet.....

Och att det skulle ha varit några tecken begränsningar på Bukes annonser har då jag varken upplevt eller sett då jag annonserat eller läst annonser.

Att det var klart man skulle vara registrerad för att få annonsera på Buke har jag aldrig tyckt vara negativt.
Utan att jag mot min vilja måste behöva göra en ny registrering för att annonsera på AD.
Varför fick inte vi som redan hade registrerat oss på Buke inte behålla våra "konton" när AD tog över?
Som det är nu med att man måste registrera om sej, så har ju AD absolut ingeting med Buke att göra.
 
Man behöver inte registrera sig som medlem på AD för att annonsera.

Tyvärr var formaten så olika på medlemskontona att det inte fungerade

MVH
BengtAD
 
En undran, antalet felinlagda annonsen ökar ju allt eftersom folk börjar hitta. Hur gör man för att dessa ska tas bort? Här hade vi en knapp vi kunde "Tipsa Admin om denna annons" eller nått liknande och på så vis rensades de felaktiga annonserna bort.
 
HEj!

Den idén är inte alls dum.. Ska ta upp den till diskussion.

I övrigt sitter vi och rättar så gott vi hinner, men som med många annonssystem där det är gratis att annonsera så är det mkt upp till de som annonserar att sätta annonserna rätt. Jag har tittat på "Häst på foder" och där blir det bättre och bättre så den åtgärden vi gjorde där har slagit väl ut tycker jag

MVH
BengtAD
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp