Är det här bara gulligt?

Såg nyss att en vän delat reklamen på sin facebook.
Någon hade kommenterat " åh va gullig. En sån skulle jag vilja ha. Vad är det för hund?"
Vännen svarade att det var en cavalier.
"är om dyra tro du?" Var svaret tillbaka.

Hoppas inte människan sprattlar iväg och köper en nu.
 
Hans utseende tilltalar inte mig personligen heller men rent generellt måste han nog anses som en charmig hipsteraktig dude som är lätt att tycka om.

Vad jag menar med befäster könsroller är att det är typiskt att killar som tilldelas en vårdande, öm roll måste vara lite oplanerade/struliga/roliga. Annars blir det för mycket. Det är fult, feminint att vara för omhändertagande. Djupt rotade, kulturella föreställningar om hur vi ska uppträda som man resp. kvinna. Kvinnor däremot ska vara vårdande så därför tror jag att det skulle vara omöjligt att byta ut killen mot en strulig tjej. Hon skulle ses som slarvig på ett ocharmigt sätt och hundmatstillverkarens varumärke skulle förknippas med oönskade egenskaper.
Ja försöker man se könsroller och sexism överallt så går det nog om man anstränger sig tillräckligt... :grin:
 
Precis som @Monstermom skriver har du ingen aning om ifall jag anstränger mig eller inte. Jag ser andra saker än du bara. Vore roligt med riktiga argument från din sida. Om du nu vill diskutera?
Varför skulle jag vilja diskutera? Haha.
Det är bara så tröttsamt att folk vill se könsroller och sexism i allting. Och mest sorgligt att se att det finns folk med en sån negativ syn på världen. Personer som letar fel och sexistiska saker i allt lär knappast hjälpa i kampen mot sexism osv heller, snarare göra det värre då man tillslut inte ser problemen som problem längre då det blir så uttjatat.
 
Buntar du ihop mig med "folk" nu för att det inte ska låta så oförskämt att skriva att du tycker att det är jag som är tröttsam, sorglig och har en negativ syn på världen? Du får kalla mig det om du vill. Det vore nästan en ära. Haha.
 
Nej, folk som folk, typ extremister som vill se sexism i allting. Jag har ingen aning om vem du är eller vad dina åsikter kommer ifrån. Men om du vill ta det personligt så var medveten om att det inte är så jag menade det som. Tycker bara att din kommentar om videon var så helt totalt otippad att jag blev ärligt talat förvånad och chockad. :)
 
Det är REKLAM, vad förväntar sig folk? Att de ska ta upp vakennätter när hunden/valpen vill ut, en valp som kissar och bajsar inne, som biter med sina sylvassa valptänder, som behöver fostras, som behöver ett långt och ansvarsfullt liv, som inte kan vara ensam mer än några timmar i stöten ( förhoppningsvis). Reklam är reklam, tror folk att hundar kan prata också? Tänker på reklamen från något svenskt försäkringsbolag där hunden slår i sängbordet ( en berner sennervalp? ). Tror folk på tomten, på att kexchoklad gör varje människa go och glad också? Förstår inte alls att man kan bli upprörd över en reklam som inte är värre än någon annan..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp