Är det inte enklare att skicka ut ett kuvert med en cyanidkapsel till alla med behov av extra stöd för att komma ut i arbete?

Jag skickade den här bilden till arbetsgivaren och sa att om de behöver ytterligare instruktioner om hur man skriver arbetsgivarintyg går det bra att höra av sig till Unionen för stöd.

Jag accepterar att ni här inne på bukefalos som tidigare har uttryckt att jag är besvärlig, dryg, gnällig och otrevlig har er åsikt klar över mig. Man kan inte uppskattas av och vara vän med alla. Men om ni verkligen HAR läst mina dagböcker, borde ni se annat.

Arbetsgivarintyg.png
 
Senast ändrad:

"Hej Ingela Jag tolkade det som att jag fyllt i rätt, men det hade jag tydligen inte. Jag har samma problem som du med myndigheter irl. Jag försöker igen" (verksamhetsledare på mitt ex.jobb)


Varför får föreningar, stiftelser och andra ta emot trygghetsanställda när de inte har en aning om vad som krävs för att vara just ARBETSGIVARE. Jag har kämpat under alla mina år som anställd med att förklara, vad ordet arbetsgivare betyder. Det var också därför jag gick fackliga kurser hos unionen. Men verksamhetsledaren har Vision som sitt fack, sedan han jobbade i skolvärlden... och är inte intresserad av Unionen som vi inom naturturism löd/lyder under.

Som trygghetsanställd trodde jag i min enfald att man ska ha rätt till en trygg anställning med arbetsgivare som vet vad som gäller och inte att som anställd i beroendeställning, behöva slåss för sin existens och sina rättigheter.
 
"Hej Ingela Jag tolkade det som att jag fyllt i rätt, men det hade jag tydligen inte. Jag har samma problem som du med myndigheter irl. Jag försöker igen" (verksamhetsledare på mitt ex.jobb)


Varför får föreningar, stiftelser och andra ta emot trygghetsanställda när de inte har en aning om vad som krävs för att vara just ARBETSGIVARE. Jag har kämpat under alla mina år som anställd med att förklara, vad ordet arbetsgivare betyder. Det var också därför jag gick fackliga kurser hos unionen. Men verksamhetsledaren har Vision som sitt fack, sedan han jobbade i skolvärlden... och är inte intresserad av Unionen som vi inom naturturism löd/lyder under.

Som trygghetsanställd trodde jag i min enfald att man ska ha rätt till en trygg anställning med arbetsgivare som vet vad som gäller och inte att som anställd i beroendeställning, behöva slåss för sin existens och sina rättigheter.
Tyvärr är det nog väldigt vanligt att arbetsgivare har dålig koll. Jag råkade ut för en olycka på arbetet hösten 2019. Jag jobbade då på ett stort företag men de har fortfarande inte lyckats anmäla denna arbetsskada.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp