Är det inte modern ridning vi håller på med?

svea

Trådstartare
Varför kallar vi det tävlingsryttarna håller på med för modern ridning?

Pedagogiken är över lag modernare i "barockkretsar". Det holistiska synsättet som de flesta är inne på är jättetrendigt. Fler tillämpar modern lösdriftshållning. En hel del av oss har vädligt moderna sadelkonstruktioner. Klädmodet är - åtminstone till vardags - betydligt modernare. Vi har, skulle man kunna säga, klivit ut ur kasernerna för gott.

Så om de är moderna ryttare, vad gör det oss? Förmodligen avant garde :D
 
Futuristiska kanske? Kan se rubrikerna i annonser tex: "Kom på en helgträning i futuristisk ridkonst!"
Låter riktigt trevligt :D
 
Japp. Och om vi bara vågar klippa navelsträngen till 1600-talet vad gäller de yttre attributen så öppnar sig ju en hel värld av nya futuristiska prylar som vi kan ha för att definiera vår ridkonst och identifiera oss som grupp med :bump:
 
Hur menar du då? Ridbrallor i goretex och sadlar i kevlar? Eller kanske gå hela vägen och dra på sparkdräkter i silver i spandex, precis som i Star Trec. Det skulle se snyggt ut till mina feta raggsockor till islänningar. :rofl:
 
:rofl:
Mjaoäe, jag vet inte faktiskt. Men det är himla lustigt när man diskuterar vad man gör, och hur...
 
Nej, men vi ska ändra aveln lite. Inte avla så mycket på gångarter utan mer på pälsen så att den blir kompatibel med kardborreband, så slipper vi sadelproblem sen. No more sadelgjord :D
 
:rofl:

Kan man inte satsa på en häst med naturlig "sits" på med detsamma? Så kan man rida barbacka och slippa sadelköpseländet.
 
*fnys* Jag håller minsann på med omodern ridning, så det så! :D

Kan dock tänka mig att vara 'avant garde'-ryttare eller kanske postmodern-ryttare. *tänker*
 
jag har faktiskt tänkt ut en ganska bra ridklädsel för uppvisning, i lack, läder och nitar :)

ang. barbackavänliga hästar; riktigt tjocka ponnyer är ju faktiskt riktigt gosiga att sitta på.
(vadå stolssits? :p)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp