är det verkligen bara en sträckning?

Emmahpemma

Trådstartare
jag drog två 20 liters vattendunkar till hagen i förmiddags. när jag vred runt samtidigt som jag böjde mig under staketet så small det ljudligt i handen och gjorde så ont att det svartnade för ögonen.
Direkt det hade hänt blev fingrarna iskalla, dock har jag fått tillbaka värmen i fingrarna. Men jag kan inte räta ut pekfinger, långfinger och ringfinger. jag har ONT i handen och i handleden och handen är bortdomnad.
jag var till jourcentralen och läkaren där bad mig sträcka ut fingrarna. Men det går ju verkligen inte..läkaren blev sur och sa surt "sträck ut fingrarna".
vad nu det ska hjälpa att låta sur?
sträckning och några dagars pronaxenkur fick jag gå därifrån med...
Jag är skeptisk till att det bara är en sträckning..vad är det som smäller om man sträcker sig?
jag är ju långt ifrån sjukvårdsutbildad..men det känns inte som att det bara skulle vara en sträckning..det känns trasigt i handen..
 
Jag tror också akuten är lämplig faktiskt.
Det är så vidrigt med läkare som inte lyssnar! :(
Så där gjorde de ju med mig också "upp och gå!! Jaa titta, du kan ju, då kan du åka hem imorgon!"
Och tyckte att "du försöker ju inte ens"
Fastän jag inte ens kunde lyfta på benen, utan vidare undersökningar och sen efter tre veckor visade det sig ju vara brutet bäckenben och pajat knä...
Så jag tycker nog du borde få en ordentlig undersökning, nu/omgående.
 
Låter som nåt som gick av. inte nödvändigtvis skelettfraktur men ett ledband eller liknande. Tycker du ska åka till akuten idag eller imorgon! Absolut!
 
jag drog två 20 liters vattendunkar till hagen i förmiddags. när jag vred runt samtidigt som jag böjde mig under staketet så small det ljudligt i handen och gjorde så ont att det svartnade för ögonen.
Direkt det hade hänt blev fingrarna iskalla, dock har jag fått tillbaka värmen i fingrarna. Men jag kan inte räta ut pekfinger, långfinger och ringfinger. jag har ONT i handen och i handleden och handen är bortdomnad.
jag var till jourcentralen och läkaren där bad mig sträcka ut fingrarna. Men det går ju verkligen inte..läkaren blev sur och sa surt "sträck ut fingrarna".
vad nu det ska hjälpa att låta sur?
sträckning och några dagars pronaxenkur fick jag gå därifrån med...
Jag är skeptisk till att det bara är en sträckning..vad är det som smäller om man sträcker sig?
jag är ju långt ifrån sjukvårdsutbildad..men det känns inte som att det bara skulle vara en sträckning..det känns trasigt i handen..

Hm, i mina öron låter det inte som en sträckning (jag är utbildad arbetsterapeut). Skulle snarare tro på att något är av, antingen ben, ledband eller sena. Sträckningar smäller inte, och om du inte kan sträcka ut fingrarna och det domnar så är det nog fråga om något allvarligare. Åk till akuten och kolla upp det, hoppas du får träffa en vettigare läkare den här gången!
 
när jag vred runt samtidigt som jag böjde mig under staketet så small det ljudligt i handen och gjorde så ont att det svartnade för ögonen.
Direkt det hade hänt blev fingrarna iskalla, dock har jag fått tillbaka värmen i fingrarna. Men jag kan inte räta ut pekfinger, långfinger och ringfinger.
AAJ! Jag ryser av obehag! Det måste göra något fruktansvärt ont!
Hoppas att du får bättre hjälp nu och Krya på dig!
 
Nu är handen röntgad och inga skelettskador syntes. Men jag ska tillbaka till primärvårdsjouren imorgon så ska dom utreda vidare..för något är trasigt i handen.
Handkirurgen imorgon...har fortfarande inte funktion i alla fingrar och handen är bortdomnad.. Jag har inte tid att vara skadad :cry:
 
Jahapp.. på torsdag ska handkirurgen in och titta i handen... bara lokalbedövning. Det blir ju en spännande upplevelse :crazy:
 
Jag stukade min vrist rejält i fall i trappa för ett antal år sedan. Det small, rejält. Inga skelettskador och ingenting av men blödningar här och var ända upp till knäet.
 
Jag stukade min vrist rejält i fall i trappa för ett antal år sedan. Det small, rejält. Inga skelettskador och ingenting av men blödningar här och var ända upp till knäet.
Jag tror jag minns det.
Med tanke på hur det såg ut (om jag minns rätt) skulle man ju verkligen trott att något var av.
 
nu har jag inte sovit på två nätter och kanske inte är helt rationell i mitt tänk, men jag tror jag skiter i det här nu.
Jag låg på operationsbordet igår, förberedd för operation.. efter att ha våndats och varit rädd och orolig och inte sovit en blund natten före... och så avblåser dom operationen för att dom kom på att dom inte visste vad som var fel och efter att tre (eller var det fyra?) läkare hade brutit och klämt i min hand och handled så skickades jag på ultraljud och besked om att jag ska opereras dagen efter istället. (idag alltså)
Ultraljudsmänniskan sa att det såg ut som att två senor är av.
idag ringer handkirurgen och berättar att det inte blir någon operation och att jag ska träffa en sjukgymnast istället och få en skena (som jag fick igår och kirurgen frågade om jag hade använt den så han vet att jag har den??? )
magnetkamera inom två veckor och sen tillbaka till handkirurgen igen...

Jag överväger att inte åka till handkirurgen överhuvudtaget. Jag skiter i det här nu. Jag orkar inte. jag har så jävla ont och jag känner mig så jävla misstrodd. Det har känts ända sen i måndags som att läkarna tror att jag fejkar...
:cry::cry::cry::cry::cry:
 
. jag har så jävla ont och jag känner mig så jävla misstrodd. Det har känts ända sen i måndags som att läkarna tror att jag fejkar...
:cry::cry::cry::cry::cry:

Tråkigt att du känner dig misstrodd.

Men jag kan lova dig: hade de inte trott att det fanns en "ordentlig" skada, hade de inte planerat varken MRI eller operation, i all synnerhet inte så fort som det ändå har gått.

Så jo, de tror att du har en rejäl skada.
Men det verkar som om de tänker att den bästa hjälpen kanske inte är via en operation.
 
Tråkigt att du känner dig misstrodd.

Men jag kan lova dig: hade de inte trott att det fanns en "ordentlig" skada, hade de inte planerat varken MRI eller operation, i all synnerhet inte så fort som det ändå har gått.

Så jo, de tror att du har en rejäl skada.
Men det verkar som om de tänker att den bästa hjälpen kanske inte är via en operation.

Då hade dom ju inte behövt skrämma upp mig med en operation till att börja med. Då kunde dom ju gjort ultraljudet först.. innan dom la mig på operationsbordet.
Då hade dom inte behövt skrämma upp mig med operation två dagar i rad. Om dom ändå inte har tänkt operera
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp