Är jag dissad eller utsatt för ett spel?

Riley

Trådstartare
Situation: Snubbe som jag haft ett ömsesidigt intresse av i någon månad och börjat dejta lite, och som saker känts rätt positiva med. Blev senast hembjuden till honom över helgen och då allmänt bortskämd, uppskattad och uppassad på av en i vanlig ordning fin kille... innan det plötsligt slog om till istiden över en sekund. Helt utan förklaring eller förvarning blev han tyst och kylig, men när jag slutligen blev så frustrerad av ignoransen att jag halvt tvingade till mig närhet blev det absolut besvarat. Jag fick slutligen ändå ett rätt varmt avsked där det sista jag sa var att jag var i stan igen nästa helg, och att han fick höra av sig om han ville ses. Har sedan dess hört absolut noll (bortsett typ från att han favvade något jag twittrade), och är således extremt frustrerad och rådvill.

Jag är inte alls bekant med sådana här svårtydda beteenden, så därför vänder jag mig nu till er, kära Buke. Låt höra era erfarenheter: Är det här någon sorts spel, att först vara en omtänksam gentleman för att sedan bli dissig, och därmed trigga mig att ta upp jakten? Eller ska jag bara utgå ifrån att han på något sätt totalt tappade intresset under en blinkning? Igen: Det slog alltså om på en sekund medan vi umgicks och utan att någonting hänt, och jag har så svårt att se exakt vad som skulle ha orsakat det.

Jag är helt ointresserad av att höra vad andra skulle ha gjort i min sits, därmed är jag alltså väldigt intresserad av hur andra tolkar hans beteende. För själv har jag verkligen ingen aning, och vet inte om jag ska vara mest osäker och ge upp-deppig, eller bara nu jävlar-frustrerad och uppvakta järnet.

Hjäääälp Buke.

(Hade för övrigt tveksamheter runt att posta detta då det kan föreligga minimal risk för att berörd person kan råka se det, men fuck that, för om han nu gör det: Ta det som en komplimang att jag är så intresserad av dig att jag startar en jävla tråd!)
 
Senast ändrad:
Sv: Är jag dissad eller utsatt för ett spel?

Du frågade honom inte om det? Tänkte mest om det kanske hade hänt något han inte ville nämna för dig?
Kanske har problem med psyket? (my god det lät sympatiskt skrivet)
 
Sv: Är jag dissad eller utsatt för ett spel?

men när jag slutligen blev så frustrerad av ignoransen att jag halvt tvingade till mig närhet blev det absolut besvarat.
Ignorans betyder okunskap. Det är nog nonchalans du tänker på :)
 
Sv: Är jag dissad eller utsatt för ett spel?

Hehe! Älskar ditt avslut ;)

OnT: Märkligt beteende. Jag tror något annat kom i hans väg, tankar på annat eller annan. Något som störde hans lilla promenad i Edens lustgård helt enkelt. Svårt att säga vad det handlar om, och generellt tror jag inte att det är ett spel han kör med. I ditt läge skulle jag bara avvakta, men inte sluta leva, bollen ligger hos honom nu.
 
Sv: Är jag dissad eller utsatt för ett spel?

Jag skulle tro att han absolut är intresserad men antingen a) han fick kalla fötter eller b) han hellre umgås Irl och inte över nätet? Och tänker som så att nu när ni setts lite grann tar det lite lugnare med snacket under tiden när ni inte ses. Tror inte du är dissad iaf.

Ang de sista så beror det ju såklart på om ni snackat mycket över nätet/luren innan?
 
Sv: Är jag dissad eller utsatt för ett spel?

Nej, jag är för osäker för att våga "anmärka" på folks beteenden såvida man inte är direkt otrevlig mot mig, är rädd att det ska tolkas fel. Men med facit i hand hade det ju förmodligen varit bättre än att gå och grubbla... :cool:

Dock helt 150% på att det inte är några som helst psykiska problem inblandade.
 
Sv: Är jag dissad eller utsatt för ett spel?

Först och främst: hehe, när jag läste om detta i just nu-tråden undrade jag just hur lång tid det skulle dröja innan det blev en tråd :D

Alltså, jag tänker att om detta händer en gång så kan det vara så enkelt att han helt enkelt kom på andra tankar. Jag kan göra så, vara helt inne i något (någon ;) ) och sedan kommer jag på något viktigt och då blir jag distanserad. Inte min bästa kvalité men man är ju inte mer än människa. Om jag har förstått det rätt (av vad jag minns från just nu-tråden) så har han ett ganska krävande arbete/politiskt uppdrag (är det rätt kille jag tänker på då? :p ) så det kan ju helt enkelt varit så att han typ kom på att "aj, FAN jag har inte ringt XX". Om det däremot skulle vara så att detta händer upprepade gånger skulle jag tolka det som ett omoget försök att spela nåt slag spel med dig.

Om jag var du (haha, jag vet att du inte vill veta men försök stoppa mig :p ) så skulle jag vänta nån/några dagar till och sedan om han inte hör av sig så skulle jag höra av mig och "låtsas som det regnar", kanske ringa med en anledning "jag kom att tänka på det där du sa..." eller helt enkelt "har du lust med XX". Om det bara har hänt en gång så känns det inte som läge att konfrontera. :)
 
Sv: Är jag dissad eller utsatt för ett spel?

Jaa, jag slängde fan ut ett skrik på hjälp bland FB-vännerna och allt men inte vågade någon ha en teori där inte! Då är Buke alltid en trygg räddare i nöden. :D

Men ja, han har ett rätt tidskrävande jobb som bland annat slukade halva helgen, så visst är det möjligt att det kan vara relaterat. Det är väl mest att jag tycker det borde ha påverkat hela helgen då och inte bara helt plötsligt på senkvällen efter ett dygn ihop. Men å andra sidan, vad vet jag, jag har aldrig jobbat med något mer krävande än hästar...

Om jag nu inte får 100 svar om att "han hatar dig" är dock tanken att kasta iväg ett mess imorgon och bara fråga kort om han ville ses i helgen. Men då ska jag verkligen vara någorlunda övertygad om att han inte dissat mig helt, annars känner jag mig bara som en besatt stalker.

(Lite halvsvar till Strindlund här också)
 
Sv: Är jag dissad eller utsatt för ett spel?

Om jag nu inte får 100 svar om att "han hatar dig" är dock tanken att kasta iväg ett mess imorgon och bara fråga kort om han ville ses i helgen. Men då ska jag verkligen vara någorlunda övertygad om att han inte dissat mig helt, annars känner jag mig bara som en besatt stalker.

Det tycker jag låter som en jättebra plan! :) Kör hårt! :banana: :banana:
 
Sv: Är jag dissad eller utsatt för ett spel?

Hur tänker du där med IRL/nätet-teorin? För i och med att han började ignorera medan vi just sågs IRL kan jag tycka att det vore ett konstigt tecken på att han hellre ses än chattar.
 
Sv: Är jag dissad eller utsatt för ett spel?

Aha, missade det, trodde dissen kom efteråt. Tror på kalla fötter då. Kanske backar lite bara.
 
Sv: Är jag dissad eller utsatt för ett spel?

Det tror jag också. Eller ja, blir någon kall och kylig när man träffar den känns det ju inte direkt som att personen är intresserad.

Jag hade backat helt och hållet. Att höra av mig mer hade fått mig att känna mig klängig och jobbig bara, lite småpatetisk sådär. Men så hade jag heller aldrig "halvt tvingat" till mig närhet heller utan vill att det ska finnas ett uppenbart ömsesidigt intresse, annars tröttnar jag.
 
Sv: Är jag dissad eller utsatt för ett spel?

Han kanske har blivit bränd tidigare och därför blir osäker?
Tycker du ska avvakta lite, han vet ju att du är stan så vill han ses hör han av sig :)
 
Sv: Är jag dissad eller utsatt för ett spel?

Jag har nog gjort en sån grej nån gång, inte med flit men jag har ett litet problem...

När jag går upp i varv så kan min mage balla ur, det gör skitont och toaletten ska helst inte vara för långt borta. Känner jag att ett sådant anfall är på väg måste jag sätta mig och lugna ner mig så går det förhoppningsvis över. Men det finns verkligen inget fint sätt att förklara det för en dejt.

Så en gång ingen gång, förhoppningsvis blir han inte dissig igen och om han blir "konstig" vid ett senare tillfälle kanske ni känner varandra lite bättre och han kan säga vad det är.
 
Sv: Är jag dissad eller utsatt för ett spel?

Är han osäker är jag prinsessan av Jordanien... :p Nej, just det tror jag inte, jag tror tvärtom både han och jag är fullt medvetna om att han så att säga har kontrollen, men det är också en roll vi båda vet att vi båda föredrar.

Halva grejen med att jag har lite svårt att vänta är att jag av praktiska skäl lör få besked med lite framförhållning när vi inte bor i närheten av samma stad, och det antar/hoppas jag han har i åtanke. Men som sagt, beroende på teorin från folk om beteendet ska jag kontakta honom själv imorrn och föreslå att ses. :)

(Det slår mig för övrigt att jag borde ha postat det här på Flashback också för det manliga perspektivet, men där hänger han ju. Blö.)
 
Sv: Är jag dissad eller utsatt för ett spel?

Ja, det är klart det kan vara något annat som påverkat honom - vad som helst, fysiskt eller i tankeväg - och det är absolut inte så att jag blivit negativt inställd till honom eller så pga. det här. Jag behöver mest välja hur jag ska tolka och tackla det.

Låter som ett jobbigt problem du har, förstår att det inte är något man bara säger smidigt till vem som helst.
 
Sv: Är jag dissad eller utsatt för ett spel?

Jag tror att han började tänka på enhörningar och tappade lite fokus. Alla vet att man inte kan fokusera på annat när enhörningar tagit sig in i tanken, och de brukar stanna ett tag. Så det är bara att vänta ut. Brukar ta en vecka eller två om han inte börjar fundera på valrossar i stället, för då är det lättare att hitta tillbaka till verkligheten.


Mvh Vis Af Erfarenhet
 
Sv: Är jag dissad eller utsatt för ett spel?

Ta en titt inne på Flashback så han inte är aktiv i nån tråd om "The Game" bara....

Antingen så blev han helt enkelt disträ, eller så försöker han manipulera dig.
 
Sv: Är jag dissad eller utsatt för ett spel?

Hellre enhörningar än My Little Pony alltså! Det hade ju varit en liten dealbreaker, "förresten har jag nämnt att jag hänger på Second Life?".
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Shettistråden del II
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp