är jag onödig som anmäler uppbunden hund?

Idag när jag kom till skolan satt hunden fortfarande kvar vid sin lyktstolpe.

då ringde jag hälso och miljövårdsnämnden som tog tag i saken. Jag gick även till klassrummet och fick tag på hundägaren, en 50 åring karl med alkoholproblem. Jag sa att han inte kunde ha hundne fast på det sättet, då det ej är tillåtet, och han var grinig och sur, påstod att hundne skrek då han såg andra hundar, inte annars samt att dte var ju så tillfälligt, bara några (!) månader hundne skulle sitta så.

Sedan vände han ryggen till och ville inte prata mer, så då sa att jag jag skulle göra en anmälan, vilket han muttrade åt.

Så nu sitter hunden fast i en löplina som går mellan två träd, fast med flexikoppel, suck

Jag känne rmig som en bråkmakare som gnäller på småsaker.
 
Det blev det.

Jag tycker lite synd om denna gubbe med hunden. Det känns som jag sparkat på någon som redan ligger. Han promenerar till skolan med hunden, en promenad på 17 km enkel väg, sedan tillbaka 17 km igen. Jag både hoppas och tror att han tar hand om hunden, vet att det varit en del incidenter där hunden varit lös och sprungit runt på byn och bråkat med andra hundar. Men annars är det en trevlig hund, och en husse som säkert försöker bäst han kan.
 
Tycker du gör rätt i att anmäla det, det skulle jag också göra.
Det är då inte att överreagera.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp