M
Manhattan_98
Jag är en erfaren och ordentlig tjej på 13 år som ÄLSKAR hästar. Jag har ridit på ridskola i ca. 6 år och jag är medryttare på ett 12-13 årigt varmblodssto (fd travare). Då jag började rida henne var hon bara inriden men inte utbildad, så det jag tränade i början var tex att stå still. Men nu efter drygt 1 år så kan man till och men trava på volter. Jag tycker inte om hästar för ridningens skull utan för kontakten till hästen. Att man får en vän för livet som aldrig sviker och alltid har tid att lyssna. Att bara pyssla om hästen räcker för mig, mocka och såna saker har jag inte heller nåt emot att göra.
Men min mamma säger att jag inte får en häst och jag förstår inte varför. Hon säger att hon är trött och inte orkar ta ansvaret, men det gör ju jag.
Det kanske är ganska svårt att säga om jag är redo för att köpa en egen häst men jag hoppas att nån kan det.
MVH en hästgalen tjej!
Men min mamma säger att jag inte får en häst och jag förstår inte varför. Hon säger att hon är trött och inte orkar ta ansvaret, men det gör ju jag.
Det kanske är ganska svårt att säga om jag är redo för att köpa en egen häst men jag hoppas att nån kan det.
MVH en hästgalen tjej!