Bukefalos 28 år!

Är ni föräldrar till barn som bloggar?

Bowman

Trådstartare
Vet ni vad era barn bloggar om? Har ni sett eller läst innehållet i bloggarna?

Allt oftare dyker det upp bloggar där barn, ungdomar och vuxna förtalas på ett eller annat sätt. Verksamheter där man försöker bedriva en värdefull sysselsättning inte minst för barn och ungdomar drabbas hårt när bloggar typ "Ryttarmosaren" och "Golvmopp" sprider ont skvaller och förtal. Vem vill rida på en ridskola där anställda, elever och hästar blir utsatta för om jag får säga det "rent skitsnack och förtal". Det blir en mobbingsituation där alla får svårt att försvara sig. Och få kommer åt den som sprider skvallret och förtalet.

Trodde att ridvärlden lärde barn och ungdomar hur man tar ansvar och uppför sig. Men bloggvärlden verkar ha tagit över och riskerar nu förstöra det som generationer byggt upp. Är det verkligen så vi vill ha det?

Hur ställer vi de som står bakom "Ryttarmosaren", "Golvmopp" och liknande bloggar till svars? Hur får vi dem att komma ut i ljuset och stå till svars för det de skriver i sina bloggar? Vi har barn och ungdomar som skadas av deras sätt att föra ut ont skvaller och förtal på nätet...
 
Sv: Är ni föräldrar till barn som bloggar?

Säger igen,

Välkommen till 2012 !

Det finns wannabees i precis alla branscher, bli-kändis-genom-en-blogg är väl en rätt vanlig variant.

Jag tror att de som har dessa bloggar skadar sig själva mer än andra.
 
Sv: Är ni föräldrar till barn som bloggar?

Säger igen,

Välkommen till 2012 !

Det finns wannabees i precis alla branscher, bli-kändis-genom-en-blogg är väl en rätt vanlig variant.

Jag tror att de som har dessa bloggar skadar sig själva mer än andra.

Inte så länge de kan gömma sig bakom sina bloggar utan att bli tvingade att komma ut i ljuset och stå för sina ord...
 
Sv: Är ni föräldrar till barn som bloggar?

Anmäl! Ligger bloggen under en seriös bloggsajt så finns det en abusefunktion. Jag jobbar bla med att granska och hantera bloggar på en utav de största bloggsajterna här i Sverige. Vi stänger dagligen ner den här typen av bloggar. Ofta får vi samtal från arga föräldrar som undrar varför vi stänger ner deras barns (för det är oftast barn/ungdomar) bloggar. :eek: De står ofta bakom det här beteendet och kan inte förstå vad felet är.
 
Sv: Är ni föräldrar till barn som bloggar?

Anmäl! Ligger bloggen under en seriös bloggsajt så finns det en abusefunktion. Jag jobbar bla med att granska och hantera bloggar på en utav de största bloggsajterna här i Sverige. Vi stänger dagligen ner den här typen av bloggar. Ofta får vi samtal från arga föräldrar som undrar varför vi stänger ner deras barns (för det är oftast barn/ungdomar) bloggar. :eek: De står ofta bakom det här beteendet och kan inte förstå vad felet är.

Föräldrarna står bakom beteendet...
Jo, det är nog tyvärr ofta så. Vet en skola där värsta mobbaren var son till en av lärarna. Var oerhört svårt att få till en förändring där...

Men inom hästvärlden så handlar det om stallvett. Att bete sig vuxet och ta ansvar. Ansvariga inom klubbar bör agera mer aktivt för att visa att det är inte accepterat att hålla på så som en del bloggare gör. Att agera kränkande, sprida lögner mm är knappast vuxet och hör inte hemma någonstans...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp