Fritidsryttare

Trådstartare
Hej, vad är ett äggbett? Min tränare förselår att jag ska byta från ett pessoa-bett till just ett äggbett, vad är det som är speciellt med detta bettet? Hur ser det ut? (Bifoga gärna bilder!)

Sv: Äggbett

eggbett är ett vanligt tränsbett med fasta ringar. Det ser ut såhär:
(Finns även tredelat)
eggbettmassiv.jpg

okej, finns det ngn speciell anledning till varför man använder detta bettet istället för ett vanligt med rörliga?

Okej, det förklarar varför min tränare föreslog det, för det nuvarande bettet har gett honom ett litet sår i mungipan, nu när du nämnde det. :)

Liknande trådar

Utrustning Hej Någon som vet hur en glidskena på en skrittmaskin modell äldre skall smörjas hittar inga smörjnipplar eller dylikt så alla råd tas...
Svar
1
· Visningar
198
Senast: Angel
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken... 2
Svar
23
· Visningar
1 130
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 247
Senast: sweep
·
Utrustning Hej Denna ponny har en schleese dressyr sadel som ligger bra, söker efter en liknande hoppsadel men i en betydligt billigare prisklass...
Svar
0
· Visningar
265

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka