ägglossning=gravid

• Övr. Barn
  • Trådstartare Trådstartare angel83
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 951
A

angel83

kan man bara bli gravid vid ägglossning lr finns det möjlighet o bli det annars oxå...
:confused:

nån som vet>??

Sv: ägglossning=gravid

man kan bara blir gravid när det finns ett ägg att berfukta... MEN spermierna kan i gynnsamma fall leva upp till en vecka inne i kroppen OCH även om man har regelbunden cykel så kan man inte till 100% lita på att kroppen inte hittar på att ändra sig och ägglossa vid annan tidpunkt...

Sv: ägglossning=gravid

Ägget är befruktningsbart ETT dygn i månaden, alltså har du egentligen bara EN chans i månaden att bli gravid på.

Dock lever spermierna upp till en vecka i livmoden, så om ni ex har sex på måndagen och du har äggl på torsdag så finns det en chans att du kan bli gravid om det är någon krut i dom små liven.....

Liknande trådar

Gravid - 1år Har en fundering angående hur man ska tänka vad gäller båda alternativen. Tänker fördelen med vaginalt ät att man borde läka snabbare... 17 18 19
Svar
366
· Visningar
19 008
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 197
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 817
Senast: Bullen22
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 712
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka