Åh nej! Sugen på en hund till.

Lejonelle

Trådstartare
Nu börjar suget komma. Leker med tanken, än så länge inte alltför seriöst. Läser annonser. Börjar resonera med mig själv om att problemen nog inte blir så stora. Att det mesta går att lösa med lite god vilja. Tre hundar kan ju inte vara så mycket mer jobb än två... Och den gamle är ju över 12 år trots allt..

Hjälp! Övertyga mig - jag behöver INTE en hund till!
 
Sv: Åh nej! Sugen på en hund till.

Jo, det behöver du :D Och martha's tråd ska du bara skita i ;)
 
Sv: Åh nej! Sugen på en hund till.

Du låter nästan som jag, fast jag har bara en hund och du två.

Jag vet inte vad jag ska säga annat än att det går åt ännu mer pengar och tid om du skaffar en till, men det viste du nog redan ;).
 
Sv: Åh nej! Sugen på en hund till.

Äh, jag får hem min fjärde hund rätt snart...

Jag känner som så, att det inte är så stor skillnad mot tre ;) Kostar lite mer i mat och försäkring, men i övrigt så gör ju alla hundarna det mesta ihop - så tiden flyger inte iväg tycker jag. Nu har jag inte brukshundar heller, som kräver tonvis med träning förvisso.

Mellan två och tre märks det knappt någonting alls, förutom den dryga valptiden då man påminns om hur ofta och mycket dom kan kissa!

Och justja, man behöver visst byta bil också när hundantalet ökar, har jag märkt :o
 
Sv: Åh nej! Sugen på en hund till.

Klart du ska ha en till hund, speciellt då den älsta är 12 år :p
 
Sv: Åh nej! Sugen på en hund till.

Ehum. Samma tankar som jag alltså. :angel: Jag har förvisso en dår-boxer i sin värsta slyngelperiod just nu som jag helst vill byta bort var och varannan dag, men den gamle är ju trots allt 9 och gör verkligen inget väsen av sig. Men njae, boxern lär nog behöva vara 2 år åtminstone, kanske...?


:p
 
Sv: Åh nej! Sugen på en hund till.

Eftersom du redan har tänkt tanken, samt är fullt kapabel att ta hand om tre hundar så tror jag att det är omöjligt att övertala dig om att du inte behöver en hund till. ;)
 
Sv: Åh nej! Sugen på en hund till.

Det blir lite svårt. Tänker precis samma själv, kan delge mina reservationer mot att skaffa en hund till

*bök när man ska åka tåg någonstans (om jag inte väljer en pluttehund till som får plats i samma transport :p )
*dyrare (fast inte så mkt om jag väljer en pluttehund till)
*kräver mer tid (om jag inte väljer en pluttehund till som inte kräver så mkt aktivering)
*svårare att hitta hundvakt (lite lättare om man har två pluttehundar men ändå svårare än om man har 1)

Sen är det ju ett himla bök för hjärnan att bestämma ras, uppfödare, kull osv


(Go for it!!! ;) )
 
Sv: Åh nej! Sugen på en hund till.

Tror inte vi är till nån hjälp va? (;
Men måste säga som de flesta andra..

Klart du ska skaffa en till hund :banana:
Det är som sagt inte stor skillnad mellan 2 o 3 hundar (:
Go for it ;D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 973
Senast: ako
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 551
Senast: Toktass
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 218
Senast: geting
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 834

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Det här med klädsel
  • Fågelskit på fönster + på balkong

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp