Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
R8n skrev:Hur fungerar det att åka buss med hunden av större ras?
Skall åka och klippa Ronja på tisdag och eftersom pappa inte får köra bil p.g.a. sjukdom så måste vi ta bussen.
Hur får man hunden upp på bussen?
kostar det extra?
vart sitter man?
R8n skrev:Tusen tack för svaren![]()
Men hur får man hunden att förstå att den ska gå ombord före mig då? hon har aldrig åkt buss förut. Men förhoppningsvis så följer väl hon efter min mamma när hon går på före.
MrsScabtree skrev:hörde idag av finsk bekant att Piru betyder jävel, stämmer det? (helt off topic jag vet men jag var tvungen att fråga)
MrsScabtree skrev:fräckaste namnen jag hört på länge!!![]()
![]()
PIRU skrev:. Utan och skoja får jag snart ha skyddsbyxor själv när jag kör han i skyddet i trasleken är helt blå efter benen ahahahahahahah
.
MrsScabtree skrev:hoho är du en såndär träningbyxemänniska annars? har sett en del såna och konstaterat att jag förmodligen helst har jeans eller så sen![]()
varför inte Hirviö då? när du ändå "håller" på..PIRU skrev:Stavar man Pirro då är det ju bara ett namn.
Min nästa hund ska Heta Karhu som betyder björn på finska.
Nikkis skrev:jo det är sant faktiskt...smart tänkt det dära,men att man kan betonda namnen om det behövs...fast å andra sidan,Hahah skulle inte funka för mig..för som du sa-jag betonar var å varannat ord ju..![]()
PIRU skrev:Ja du kan ju betona vilket ord som helst i en menning.
PIRU skrev:Hirviö då får man ju bryta tungan av sig o det ska man ju inte behöva![]()