Åka tåg med 6 månaders

Smulu

Trådstartare
I morgon bär det av :-)
Då ska jag och Frida åka tåg till Stockholm.

Nu vill jag ha alla tips ni kan ge mig så vår resa blir så trevlig som möjligt.
Vad ska jag tänka på?

Sv: Åka tåg med 6 månaders

Nu har inte jag barn, men kan tipsa om att mellan Södertälje och Stockholm är det upp mot 20 tunnlar, kan ju vara bra att amma eller liknande då för att barnet ska slippa lock i öronen eller vad man nu kan göra för att förhindra det.

Nu har inte jag barn, men kan tipsa om att mellan Södertälje och Stockholm är det upp mot 20 tunnlar, kan ju vara bra att amma eller liknande då för att barnet ska slippa lock i öronen eller vad man nu kan göra för att förhindra det.

Aha, ska ha det i minnet. Jo, man kan amma för att hindra lock för öronen.

Se till att du inte hamnar i en tyst avdelning.

Smart. Jag råkar nämligen veta att man kan hamna i den tysta avdelningen utan att alls ha bett om det.

Hoppas att det blir en mysig resa!

Hamnar man i tyst avdelning står det klart och tydligt på beställningen samt biljetten. Skulle det vara så är det ju bara att fråga om någon vill byta.
Eftersom det är X2 och loktåg som går den vägen så förmodar jag att Smulu kommer åka loktåg eftersom det är en familjevagn, det är den som går via Örebro, Västerås och då är det knappt några tunnlar alls, möjligtvis kommer det 6 tunnlar mellan Kungsängen och Kallhäll.

Nu har vi kommit hem :)
Tågresan gick jättebra.
Det var väldigt lite folk på tåget så vi kunde bre ut oss riktigt ordentligt.

Frida låg på sätet bredvid mig (jag hade bokat plats till henne också) och lekte med en skallra medan jag läste i en tidning.

Liknande trådar

R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 190
Senast: Roheryn
·
Gravid - 1år Har en fundering angående hur man ska tänka vad gäller båda alternativen. Tänker fördelen med vaginalt ät att man borde läka snabbare... 17 18 19
Svar
366
· Visningar
19 003
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 688
Senast: julgrisen
·
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 323
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka