A

amazingbatman

Min ponny tycker det är jätte läskigt att åka transsport.
Han går snällt på om man har linor, men när man kör så svettas han något otroligt. Det rinner bokstavligen talat svett.
Han har åkt rätt många gånger men ändå gillar han det inte.

Hur ska man få honom att inte tycka det är så läskigt?

:confused:
 
Sv: Åksjuk?

Hur ser ventilationen ut i släpet? Är det ett enkel axlat eller en axlat släp? Hur långt åker du? Är h*n stressad när du lastar?

Min valack blev också väldigt svettig när han åkte släp. Men när vi bytte till ett boggie släp blev det mycket bättre. Sen kan han inte åka med transport skydd. För då står han bara och far i släpet hela tiden.

MVH Russin8
 
Sv: Åksjuk?

Hur ser ventilationen ut i släpet? Är det ett enkel axlat eller en axlat släp? Hur långt åker du? Är h*n stressad när du lastar?

Min valack blev också väldigt svettig när han åkte släp. Men när vi bytte till ett boggie släp blev det mycket bättre. Sen kan han inte åka med transport skydd. För då står han bara och far i släpet hela tiden.

MVH Russin8

Då vi inte har någon egen transsport lånar vi av andra. Men ventilationen är bra. Det har varit både enkel axlat och en axlat släp.
Har hänt att vi vart tvunga att åka i en timme som max. Men annars bara korta sträckor.
Nej, han är inte stressad. Lite i början kanske, men inget så han blir rädd eller så..
 
Sv: Åksjuk?

Prova att se till att hästen är motionerad ordenligt innan ni ska åka. Prova att åka en långsträcka så h*n hinner att stressa av o vänja se med att det inte är farligt.
 
Sv: Åksjuk?

Kör du med eller utan mellanvägg ? många hästar är faktiskt bredåkare, och även om dom aldrig vart det innan kan dom bli det.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 891
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
535
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 524
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
2 021
Senast: Nox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp