Aktiviteter för tråkigt par

HeleneK

Trådstartare
Jag och sambon känner att vi fastnat lite i vardagen.
Tv:n på och varsin dator i knät sittandes i soffan.

Nu har vi bestämt oss för att bryta detta genom att ha en dag i veckan då vi hittar på något tillsammans.
Och eftersom att det är en gång i veckan så vore det bra om det inte var speciellt dyrt.

Så fram med era bästa tips!

Lite saker jag tänkt på:
Olika sporter som Badminton och tennis.
Pusselkväll
Långpromenad med höst-picknick (grilla korv typ)
Cosmonova
Gå på museum
Bio och middag
 
Sv: Aktiviteter för tråkigt par

Åh såna tips skulle vi behöva också!
Vi sitter också med varsin dator framför tv:n!
 
Sv: Aktiviteter för tråkigt par

Film och ostbricka hemma
Åka och gå i nåt naturreservat, eller nånstans där ni inte går i vanliga fall
 
Sv: Aktiviteter för tråkigt par

Jag och sambon gick en kurs i holländska tillsammans i våras, en kväll i veckan.
 
Sv: Aktiviteter för tråkigt par

Jag och sambon tränar bugg en kväll veckan sedan 1½ år. Superkul!
Sedan finns det ju många andra danser om inte bugg passar.
Foxtrot, West Coast Swing, Lindyhop, Salsa mm

Här kostar det 600/termin, dvs 1200 per år per person.
 
Senast ändrad:
Sv: Aktiviteter för tråkigt par

Här platsar jag å sambon! Varsin dator i knät, ev ett serieavsnitt att kolla på tillsammans...

Vi har köpt Lego, för att komma bort från datorn å göra nått tillsammans :D

Spela spel kan också va kul :)
 
Sv: Aktiviteter för tråkigt par

Det skulle vara intressant att lära sig. Jag har hört att det inte ska vara speciellt svårt.(...?)
 
Sv: Aktiviteter för tråkigt par

Nej, det går snabbt att börja förstå lite, även om jag tycker det är lättare att läsa än att höra vad de säger, för de pratar så fort.
 
Sv: Aktiviteter för tråkigt par

Bräd- och kortspel! Vi spelar ofta Skip-bo, Kalaha, och favoriten Letra mix. Helt superkul.

Sen försöker vi gå ca 10 km om dagen. Man kan gå lite längre, ta en kaffe och vila och sedan gå tillbaka.

Baka.
 
Sv: Aktiviteter för tråkigt par

Mat-tema. Går att variera så att ni antingen lagar mat tillsammans hemma, går på någon kurs som ger fördjupad kunskap i ämnet eller käkar på någon restaurang som ni tycker verkar spännande. Äta måste man, så då kan man lika gärna ha kul med allt som hör till ätandet :)

Annars har jag en hel del bekanta som är helt frälsta i Lindy-hop. Jag har dock inte testat själv.
 
Sv: Aktiviteter för tråkigt par

Min man och jag har tv- och datorfritt på fredagkvällar. Vi klär upp oss lite, tar en fördrink vid bestämt klockslag, fixar trerätters som vi sen äter vid ett snyggt dukat bord med levande ljus till bra musik och slår oss sen ner med kaffe och konjak framför brasan i vardagsrummet där vi sen sitter och pratar i timmar. Det blir lite som att vi dejtar trots att vi varit tillsammans i 25 år. :D
 
Sv: Aktiviteter för tråkigt par

Vi gör så på söndagar. Söndagar är såpass tråkiga då vissa (min fästman) ska upp och jobba varje måndagsmorgon (jag skiftar), att vi tyckte att man kunde sätta lite mera arbete på att göra den dagen bra.

Vi fixar ordentlig middag med nåt gott vin, lite efterrätt och nåt annat smått och gott. Och alltid tända ljus. Långpromenad hör som sagt till varje dag.
 
Sv: Aktiviteter för tråkigt par

Jag har precis upptäck GeoCaching = modern form av skattletning :D

Det är superkul!

Som inbiten geocachare så skriver jag under på detta, så galet kul!
Min sambo är lika fast han, så när andan faller på så drar vi ut på äventyr tillsammans. Kan inte bli roligare att klura, leta och hitta ihop. Dessutom kommer man ut i skog och mark och får röra på sig.
Varning dock för att det är starkt beroendeframkallande :D
 
Sv: Aktiviteter för tråkigt par

Jag och sambon började träna Kendo. Det är klart befriande att gå lös på varandra med (bambu)svärd.:D
 
Sv: Aktiviteter för tråkigt par

Det lät roligt och som du skrev, befriande :D (Var tvungen att googla det först).

Vilken härlig tråd, inväntar också tips. Även om vi har absolut noll tid att lägga (heltidsjobb, bygge och varsin häst) så blir det i verkligheten så att mellan nio och elva så är det varsin dator och bara slöa, orkar inte prata eller göra något alls. Sparar dock en del tips från tråden så att vi när vi väl har tid kan hitta på något roligt :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp