Aktiviteter för tråkigt par

Sv: Aktiviteter för tråkigt par

Skaffa varsin havskajak och utforska sjöar, åar, hav och öar. Paddlar själv en gång i veckan året runt och ibland kommer jag inte tillbaks förrän dan efter. :)
 
Sv: Aktiviteter för tråkigt par

Min man och jag har tv- och datorfritt på fredagkvällar. Vi klär upp oss lite, tar en fördrink vid bestämt klockslag, fixar trerätters som vi sen äter vid ett snyggt dukat bord med levande ljus till bra musik och slår oss sen ner med kaffe och konjak framför brasan i vardagsrummet där vi sen sitter och pratar i timmar. Det blir lite som att vi dejtar trots att vi varit tillsammans i 25 år. :D

Oh sa mysigt ... det ska vi ta efter!
 
Sv: Aktiviteter för tråkigt par

Vi löser korsord tillsammans någon gång i veckan, jättemysigt att ligga i soffan/i sängen på hösten/vintern och bra tidsfördriv på stranden på sommaren (våren är väl vår sämsta korsordstid :) )
 
Sv: Aktiviteter för tråkigt par

Åh dejtkväll lät supermysigt.

Vi är också tv/data-nördar, men har hittat ett gemensamt intresse iom hästarna. Brukar ta en söndagstur tillsammans!
 
Sv: Aktiviteter för tråkigt par

kl - här har det varit lite så också, maken spelar golf, jag har två hästar. Men kvällarna... Vi fick hem valp för två veckor sen, så nu har vi inga sysselsättningsproblem ;) Ut och kissa, busa, sova, ut o kissa, ja, ni vet. Och däremellan kan man bara gosa för hon är så söt :heart

Annars har vi alltid försökt ta vara på tid ihop, laga god mat, ta ett härligt bad tillsammans, gå tipspromenader på söndagar (många idrottsklubbar som har), resa en del. Med fyra barn så har det varit viktigt att få vara bara vuxna och förälskade ibland. Nu har barnen flyttat hemifrån, och inga barnbarn än, så nu har vi all tid i världen...kan man tro ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Aktiviteter för tråkigt par

*kl*

Turfning! Googla "Turfa". Nördar ni ner er är ni aldrig hemma. :D
 
Sv: Aktiviteter för tråkigt par

Vad har ni för intressen?

Det finns ju hur många roliga museer att gå på som helst i sthlm. Jag rekommenderar även Bergianska som besöksmål, varmt och mysigt på hösten. Eller Rosendahlsvärdshus på Djurgården.

Gå kortkurser i olika ämnen hos medborgarskolan, abf eller folkuniversitetet. Allt från språk till matlagning till att binda julkransar till dörren eller varför inte lära sig binda flugor.

Lär er dansa, gå på lokal!

Sjung karaoke och ät sushi.

Ät er igenom sthlms bästa restauranger eller dom sämsta vilket ni behagar. (Jag och en kompis åt oss ett tag igenom sthlms dumplingsställen).

Sticka eller virka en filt tillsammans.

Bygg korthus tävla mot några andra? Eller kanske en sådan där kyrka i klädnypor man kunde se förr.

Spela kort, alfapet, kallaha eller monopol. (Förloraren får diska eller vinnaren får frukost på sängen)

Ta långa promenader på nya ställen och passa på att fika i närheten.

Kasta pil (akta barn och husdjur).

Gå på teater, opera eller balett/dans.

Gå på konsert/spelningar.

Gå på burlesque :sneaky:

Lär er spela varsit instrument

Turas om att bestämma vad det skall bli för aktivitet.
 
Sv: Aktiviteter för tråkigt par

KL

Nu har det gått tre veckor och hittills har vi
-Lagat trerättersmiddag tillsammans
-Varit på Vasamuseet
-Skogspromenad och korvgrillning

Riktigt mysigt har vi haft det och detta kommer vi att fortsätta med ett tag framöver :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp