lizzie
Trådstartare
Oh my...du kunde ha beskrivit min arbetsplats
Egentligen handlar det om att spara pengar i rätt ruta![]()
Ja, men eller hur! Varför inte vara ärlig med det kan jag tycka.
/Lizzie
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oh my...du kunde ha beskrivit min arbetsplats
Egentligen handlar det om att spara pengar i rätt ruta![]()
Tror inte det finns någon hos oss som har en stationär dator, så det vet jag inte hur det skulle lösas. Men specialprylar av typen mus, tangentbord, stol får vi bära med oss (+ dator, strömsladd, papper och pärmar som alla får bära på), vi har varsitt skåp där allt sånt ska förvaras när vi inte är vår plats. Jag är lite nyfiken på vad allt detta bärande och upp- och nedpackning egentligen kostar i tid och kroppsliga besvär. Men det synliggörs väl inte, det går ju på en annan budgetpost![]()
Ja, men eller hur! Varför inte vara ärlig med det kan jag tycka.
/Lizzie
Ja, det hade åtminstone varit just ärligt. Det roliga är att det sålts in på min arbetsplats med EXAKT samma värdeord, undrar om det är en konsult som varit i farten![]()
Jag tror det är lite inne för tillfället. Det är ju dyrt att bygga nytt så därför ska de trycka in så mycket folk som möjligt. Jag tror de har räknat på att vi ska få 2 kvm per person och det gäller ALLT utrymme, toaletter, pentry, tysta rum, konferensrum etc...
I min värld går det ju åt MER utrymme till att få till riktigt bra aktivitetsbaserat arbetssätt - inte mindre än som vi har det nu med cellkontor.
/Lizzie
Jag tror det är lite inne för tillfället. Det är ju dyrt att bygga nytt så därför ska de trycka in så mycket folk som möjligt. Jag tror de har räknat på att vi ska få 2 kvm per person och det gäller ALLT utrymme, toaletter, pentry, tysta rum, konferensrum etc...
I min värld går det ju åt MER utrymme till att få till riktigt bra aktivitetsbaserat arbetssätt - inte mindre än som vi har det nu med cellkontor.
/Lizzie
2 kvm per person? Det låter väldigt lite. Vi är ca 250 personer på vårt nya kontor och jag vet att det är lite mindre än där vi satt innan i cellkontor men så mycket mindre är det inte, skulle gissa på att vi har en total yta på ca 2500 kvm. Det som jag känner är lite för litet här är "personalmatsalen" - där vi fikar/äter lunch, där är trångt mellan borden och ljudnivån blir hög för det är många personer på liten yta.
Oj, det låter inte mycket det...
I verkligheten så är det många av oss som har ganska lika behov en stor del av dagen (t ex koncentrerat arbete vid datorn, med avbrott då och för telefon och samtal).
Storleksordningen för oss är kanske 5 -10 stycken av 150 som gör annat än skriver i Word/PP...Jag jobbar på en enhet där alla har CAD/CAM datorer - några har bärbara datorer, men de är mest släpbara, andra väljer stationära datorer. Framför allt har ALLA minst två skärmar.
Jag har individanpassad stol och mouseroller pga arbetsskador. Dessa kommer jag troligen få släpa runt på, plus dator och alla annan utrutstning, ifall det blir enligt förslaget. Känns inte roligt!
/Lizzie