Akton "gel"padd

Saara_

Trådstartare
hej har köpt en akton padd nu och undrar vad ni föredrar. Under sadeln eller under shabracket? är rädd att om den ligger direkt under sadeln att den ska "åka" upp och göra så det blir tryck på ryggraden och om jag har den direkt på hästen om den kan gå sönder av tex små gruskorn som man kanske inte riktigt fått bort...

Sv: Akton "gel"padd

Jag har den alltid i en tygpåse direkt på hästen under schabrak. Brukar finnas att köpa till där man köper padden.

aa jag hade faktiskt tänkt göra så :) för den påsen går ju att tvätta... men blir inte det "halt"?

Akton-padden har jag alltid haft mellan schabraket och sadeln. Tycker den känns för tjock och "osmidig" för att ha direkt på hästen, har haft det någon gång och det känns inte riktigt bra.
Däremot antiglid-paddar har jag direkt på ryggen under schabraket. Jag har en väldigt tunn antiglid.

Inte alls. Jag har ett lakanliknande fodral och ett i lite mer fleece-frotteliknande men ingen glider. Har aldrig varit ett problem för mig ialla fall. Hoppas det inte lbir det för dig, har aldrig hört talas om det från någn annan heller och den har gått runt i stallet på ler än en häst. :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 724
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 685
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 551
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 952
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka