AKUT, hur lastar man i en liten hästlastbil?

Twihard

Trådstartare
Jag ska illa kvickt flytta min häst imorgon och fick hyra en liten hästlasbil för B-körkort.

Min häst är van att åka stor lastbil, men är osäker hur man lastar i en sådan här. Ska min häst gå in i det innersta facket? Hur flyttar jag väggen? :O

Ta loss spärren, flytta mellanväggen, ta upp hästen på sidorampen (oftast sidolastade). Sätt tillbaka mellanväggen stäng rampen, bind fast hästen.

Du står på utsidan av mellanväggen, sätter för den. Stänger rampen. Går runt och in och binder fast. Samma ordning som i transport.

Liknande trådar

• Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
23 026
Senast: Cambrie
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 080
Senast: Raderad medlem 147980
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 006
Senast: Sharpless
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 389
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka