Akutfråga: laga hål i vägg snabbt?

Magiana

Trådstartare
Jag har haft en lampa uppsatt på väggen, uppenbarligen helt tokig i sin konstruktion. Glödlampan som jag haft i lampan har blivit varm och det har inte funnits något skydd mellan träväggen och den varma lampan. Dessutom har hållaren för lampan vicka lite hit och dit.

Följden av detta har blivit två brännhål i väggen :crazy:. De är hyfsat stora också, cirka en femkrona i diameter. Träväggen är vitlaserad och hålen är definitivt inte diskreta.

Jag har skrapat ur kolet med en kniv, men vad gör jag nu? Kan jag spackla med något och fylla hålen? Det här är ju riktigt jäklar pinsamt.
 
Är de djupa också? Om hyffsat runda kan du kanske sätta dit en liten bit av en rundstav tex för att fylla ut det innan du använder någon slags spackel, så skulle jag väl tänka.. Men jag är ingen expert :)
 
Man kan blanda trälim med sågspån (fast det kanske är svårt med hål stora som femkronor... ) eller använda plastic paddings plastiska trä.
 
Jag ilade till järn- och färghandeln strax innan de hann stänga och köpte kemiskt trä. Detta har jag spacklat på i tre omgångar. Det ser redan bättre ut. På detta tänkte jag rita med en lite speciell lagningspenna som personalen i butiken tipsade om. Jag hoppas att det blir ännu bättre då. Egentligen skulle jag behövt slipa lite på spacklet men jag har inget sandpapper här. Allt sådant har flyttats till nya huset 25 mil bort.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp