Albion comfort vs style

linzan

Trådstartare
Den enda sadeln jag provat som inte lägger sig och trycker runt manken är denna.

dsc06479_140098671.jpg

dsc06420_139426913.jpg

Han breddar sig äntligen och han lär nog behöva en bomvidd bredare om ett tag.

Detta är en albion comfort, dock är den alldeles för liten för mig och som sagt, jag är lite sådär ang bomvidden.

Men har hittat en style som kanske skulle funka.
Någon som vet hur passformen är om man jämför med denna modellen?

Och hur tkr ni denna ser ut att ligga?
Jag börjar få panik, köpte en amaretto för jag började bli lite småhysterisk av att inte kunna motionera honom.
Nu står jag lik förbannat med en sadel som ligger helt katastrofalt.
Se bild.

199883_10150113211040952_719700951_6966842_5917809_n.jpg

Precis alla lägger sig där och bara gräver sig ner oavsett bomvidd, tror jag blir tokig snart. och inte en enda vettig sadelutprovare häromkring :eek:

Liknande trådar

Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är... 2
Svar
25
· Visningar
12 659
Senast: ylvalill
·
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 561
Senast: Emiro
·
Utrustning Jag åkte av rejält för snart ett år sen och skadade mig allvarligt vilket gjort att jag varit 'out of action'. och jag har tyvärr...
Svar
15
· Visningar
2 737
Senast: angelwings
·
Utrustning Jag har redan tagit hjälp av två olika sadelutprovare och har även en del kunskap själv. Problemet är att det inte finns någon butik...
Svar
3
· Visningar
2 025

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Bästa fysiska ridsportbutiken?
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka