Åldersgränser?

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare Muffins
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 796
M

Muffins

Finns det åldersgränser på att tävla islänning som det gör med ponny? De räknas ju iofs inte som ponny, men hur delas de in då? Tävlar de 12 åriga ryttarna mot de 50-åriga? Tävlar islänningar på 125 cm mot de på 145?

:bow:

Sv: Åldersgränser?

Hej!

Ja, det finns åldersgrupper, Vuxen och undom och du tävlar som ungdom tom. det år du fyller 21. Sedan på vissa tävlingar (tex SM) delas ungdomarna upp i junior (upp till 15) och young riders (from 16).

Hästens storlek har däremot ingen som helst betydelse! Det påverkar inte rörelsemönster och sådant som ju är det som bedöms. ;)

Sv: Åldersgränser?

aha, okej, men man kan alltså tävla samma häst i ungdom som i vuxen? :smirk:

Liknande trådar

Hästmänniskan Som titeln lyder, är det klokt att köpa en häst på 141cm när man själv är 163? Jag är 19 och väger inte så mycket, men det kan ju... 2
Svar
38
· Visningar
2 933
Senast: Editten
·
Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 078
Senast: TinyWiny
·
Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med... 2
Svar
27
· Visningar
1 183
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
638

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka