äldre fånghäst = bäst utan skor?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare BeastieBabe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 60
  • Visningar Visningar 5 165
Sv: äldre fånghäst = bäst utan skor?

Jag förutsätter att hästen inte har akut fång?!
Då det är viktigt för en fånghäst att hålla sig smärt och i trim skulle jag absolut rekommendera att använda skor så att hästen kan användas och brukas. Att försöka hålla tån relativt kort så att hästen får lättare att rulla över är att rekommendera. Alla foderregler bör givetvis tas på största allvar när man har en häst som haft fång en gång. Jag hoppas att hästen är röntgad efter sitt fånganfall så att hovslagaren får veta om den har någon hovbensrotation eller sänkning så att han kan verka den rätt. Lycka till!

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 234
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
213
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet... 2
Svar
25
· Visningar
1 629
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Jag är nyfiken på vad ni anser är era bästa inköp när det gäller utrustning och kläder, Tänker att det kan vara allt från koppel och... 2
Svar
34
· Visningar
2 646
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka