Äldre hund - orolig på natten

tott

Trådstartare
Jag har en hund som fyller 12 om en månad. Efter sommaren har hon blivit orolig på nätterna. Hon går omkring mera och ligger och flåsar. Ibland släpper jag ut henne för att pinka då hon håller på, och efter det brukar hon lugna sig. Det har aldrig förut hänt att hon varit pinknödig på natten och skulle inte gärna börja gå upp varje natt för att släppa ut jycken en stund.

Är det vanligt att pinkevanorna ändrar då hunden blir äldre?
Är det vanligt att de blir sådär oroliga och flåsiga?
Annars är hunden pigg och glad...och lite senil ;)

Sv: Äldre hund - orolig på natten

Äldre hundar brukar få svårare att hålla tätt.. Så det är väl det som börjar visa sig.. :D

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 686
Senast: Otherside
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
497
Senast: tanten
·
Hundhälsa Valp 6 mån Harklade sig några gånger och fick upp slem för några nätter sen. Harklade så även några gånger på dagen. Ingen feber (38)...
Svar
15
· Visningar
1 351
Senast: movi
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 973

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka