Allergivänlig diet app?

Buck

Trådstartare
Behöver gå ner i vikt och hade velat ha recept hjälp av ngn app. men alla jag sett har inga val för att välja bort saker man är allergisk mot, förutom typ nötter.

Och alla nyttiga vego rätter består tydligen av allt som jag är allergisk mot -_-.

Känns lite motsträvigt att hitta ngt som funkar när jag inte kan äta blomkål, pumpa, broccoli, bönpasta, morötter, sötpotatis, mango, nötter, m.m... +är kräsen...

Och jag sällan har insperation att laga ngt annat än, pasta och tomatsås.

Och tar jag bara bort kolhydraterna så blir det bara deprimerande och ingen mättnadskänsla :(.

Har ngn ett bra tips?
 
Behöver gå ner i vikt och hade velat ha recept hjälp av ngn app. men alla jag sett har inga val för att välja bort saker man är allergisk mot, förutom typ nötter.

Och alla nyttiga vego rätter består tydligen av allt som jag är allergisk mot -_-.

Känns lite motsträvigt att hitta ngt som funkar när jag inte kan äta blomkål, pumpa, broccoli, bönpasta, morötter, sötpotatis, mango, nötter, m.m... +är kräsen...

Och jag sällan har insperation att laga ngt annat än, pasta och tomatsås.

Och tar jag bara bort kolhydraterna så blir det bara deprimerande och ingen mättnadskänsla :(.

Har ngn ett bra tips?
Är du allergisk mot allt det där? Trodde jag inte var möjligt.. Hur yttrar sig den allergin? Och hur har du fått veta?

Men generellt är väl en bra diet typ protein och sallad. En kycklingfilé/bit lax/nåt annat och en sallader väl toppen till exempel.
 
Är du allergisk mot allt det där? Trodde jag inte var möjligt.. Hur yttrar sig den allergin? Och hur har du fått veta?

Men generellt är väl en bra diet typ protein och sallad. En kycklingfilé/bit lax/nåt annat och en sallader väl toppen till exempel.
Haha, såg nu att du frågade om app och inte vad du kunde äta, sorry - glöm mitt inlägg 😅
 
Har kors allergier så är överkänslig mot en hel del. Är mer eller mindre kli i halsen/munnen, sår i munnen, kli i bihålor och magont. Vissa får jag utslag av om jag rör vid, t ex pumpa och mango.

Vissa saker beror på huruvida moget eller tillagat det är. Super mogen jordgubb eller banan kan jag äta en del av men mindre moget ger kli och sår i munnen :/.

Sen är jag också vegeterian så blir svårare med dieter. Annars är ju protein och sallad en enkel måltid. Men sallad med mer sallad blir trist i längden 😅
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp