Allergivänlig och LUGN

Elizette

Trådstartare
Vilka raser passar in på den beskrivningen? Helst ska dom inte heller vara så pratiga :p

Det är mao inte någon rex katt som eftersökes :)

tips ?

Sv: Allergivänlig och LUGN

Jag har en Don Sphynx som funkar bra med de allergiker jag känner iaf. Hon är lugn och en riktigt gosgris. Snackar inte så mkt skit som min rex gör heller:D

La Perm? Iom att den har päls "som en pudel" kan jag tänka mig att den är mildare för allergiker.

http://www.laperm.se/

"La permkatten är en vänlig, avspänd och mycket tillgiven ras som älskar människor. Den tycker om att ligga i knät och kela och spinna. Många La Permkatter apporterar leksaker och vissa tycker om att sitta eller ligga på sin ägares axel. Den har oftast lätt att lära sej gå på promenad i sele och trivs bra som innekatt i lägenhet.
"

Allergivänlig är ett svårt ord. Det är så otroligt individuellt.

Har du kollat på Sibiriska katter? De omnämns ibland som bättre för allergiker.
Annars kanske Selkirk Rex eller Laperm? Det finns fler rexraser än de tokiga DRX och CRX. ;)

Den Sibiriska katten saknar en av de allerogena protein som människor kan reagera på. För mer info, googla, eller skicka PM så kan jag förmedla kontakt med en person som är mycket duktig i den rasens specifika egenskaper.

kl

Jag har precis gått igenom den djungeln själv.

Vi har kikat på Sibirisk katt och det fungerade inte för sambon,
vi träffade sen Juno, en liten Cornish Rex och det har funkat.
Men. Hon är både pratig och busig.

Minns jag inte fel så bor du fortfarande i gbg? Jag vet jättebra uppfödare som tagit emot oss för provnosning. Bara att PMa...

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en "bonuskatt" som har blivit tovig som fasiken på höfterna, tovor stora som handflator. Det brukar komma tovor som går att...
Svar
9
· Visningar
817
Senast: Nikan
·
Övr. Katt Vår innekatt gillar att vara utomhus men åker helst i famnen om han får välja, särskilt nu vintertid när det är hemsk SNÖ på marken…...
Svar
12
· Visningar
671
Senast: Sel
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 152
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Jag har aldrig tidigare direkt funderat på fågelinfluensan mer än med mina höns men har läst att den nya varianten som hittat i USA som...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka