Allmänt tips om smart sätt att låsa buren!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Nozer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 151
N

Nozer

I våran kombi har vi en stor bur till våran kille.

Ibland när man är ute ngnstans kan man behöva lämna bilen o in en snabbis i ngn affär eller dyl.
(Vilket man helst undviker, men ibland så måste man.)
Ta tex semester eller dyl o man ska in o äta eller handla, o man därav inte kan lämna hunden hemma medans man åker. Utan den måste vara kvar i bilen.

Hade problem med att komma på ett sätt att låsa buren så att det skulle kännas säkert att ha bakluckan öppen så hunden inte får det för varmt.
Att sätta ett hänglås kändes inte så bra...
Lätt att med en vanlig liten avbitare bara klippa i gallret där låset satt, o på så sätt få upp buren om man nu e rädd att ngn ska "kidnappa" hunden.

Kom av en slump på att testa min "rattkrycka" jag hade liggandes. O den fungerade kalas.
Spänner den över hela framsidan på buren så att säga.
Mer eller mindre omöjligt för den klåfingrige att få upp om man inte ska klippa sönder halva buren.

En sån här är det:
http://www.jula.se/Butik/docs/produkt.asp?OrderId=336641299&pf_id=SE-619217

/Tobbe

Sv: Allmänt tips om smart sätt att låsa buren!

Jag har hänglås genom "pinnen" som man stänger/låser buren med.
Borde ta ett tag att få bort.
Sen har jag även en sån där krok som man fäster i låset till luckan, den hålls upp men är ändå låst i den positionen.

Rattkryckan lät ju smart, men har du förankrat buren inne i bilen så dom inte bara drar ut hela buren med hund och allt???

Jag har en modell mindre hund och är ganska osäker på att om de vill ta hunden så tar dom hela buren.. hur kan man lösa det på bästa sätt? Nån som har tips, förslag...

Om inte buren sitter fast i bilen så är det ju inte särskilt säkert för hunden att åka i den.... Sitter buren fast så blir det svårare att sno hela buren också.

ja fast spännband knivar man ju bara av....

Lämnar man inte hunden så länge är nog risken minimal även med ett enkelt litet hänglås. Det ska ju till att bilen passeras av någon som ser sin chans och vill ta den, och dessutom har en rejäl avbitartång på sig samt är tillräckligt fräck för att utföra stölden framför vittnen. Vore jag ute för att stjäla hund skulle jag norpa en som gick fortare att ta och där det inte var uppenbart att jag stal hunden.

Sen har jag även en sån där krok som man fäster i låset till luckan, den hålls upp men är ändå låst i den positionen.

Sådan har jag också, köpte min i slutet på 80-talet och är förvånad att inte alla hundburägare har en sådan till sin bil. Perfekt att kunna låsa bakluckan i öppet läge på ca 20 cm. :)

Rattkryckan lät ju smart, men har du förankrat buren inne i bilen så dom inte bara drar ut hela buren med hund och allt???

Har buren fastlåst i bakkanten i en lastögla med ett hänglås. Så den sitter fast o glider inte runt. samt att ingen kan dra ut hela buren.

/Tobbe

Liknande trådar

N
Övr. Hund Om man har hunden sittandes i bur bak i bilen. Man ska in en snabbis o handla, o hunden är med i bilen. bakluckan lämnas öppen pga...
Svar
14
· Visningar
1 336
Senast: Bewildered
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka