Bukefalos 28 år!

Allrams höjdare

Status
Stängd för vidare inlägg.

Smulan75

Trådstartare
Så vad tycker era barn om årets julkalender?

Min dotter på 1½år som för någon månad sen lärde sig att bolibompa är något kul att titta på (men oftast bara vinjetten) tycker allra mest om Allrams höjdare i vår familj :) Hon sitter trollbunden framför tv:n hela kvarten och gungar med när det sjungs. När den rosa figuren (olivia?) kommer in i bild skrattar hon högt och hon tycker nog den svarta lurviga som skrattar är lite mysko.

Att det inte är så mycket jultema bryr sig inte hon om. Hon ger julkalendern 5 nallar av fem :)
 
Sv: Allrams höjdare

Rosa figuren heter Silvia (eller Sylvia) !


Både jag och 10-åriga sonen tycker att kalendern är den bästa på länge! Den är kul och mysig och underfundig. :banana:

Han sa att han ville ha alla dessa låtarna på en skiva, är det nån som vet om det finns? :confused:
 
Sv: Allrams höjdare

jag har faktiskt inte sett den, men just nu tycker jag att KatjaKaj o BenteBent e bäst.. :love: :angel:
 
Sv: Allrams höjdare

ja så var det känner igen det när jag hör namnet :) Jag brukar titta lite halvkoncentrerat.

Låtarna borde väl komma på cd efter jul? Men undrar om man inte kan gå in på svt:s hemsida och leta efter dem.

Katjakaj och BenteBent är kul men min dotter har nog inte riktigt den humorn än :) Hon gillar den lilla röda traktorn och Nasse.
 
Sv: Allrams höjdare

9-åringen tycker att den är lite barnslig medan 6-åringen sitter bänkad framför tv:n varje dag. Själv tittar jag lite ibland när jag har tid. Helt okej!
 
Sv: Allrams höjdare

Min fyraåriga dotter älskar den!! :love: :love:

Hon vill helst titta både på morgonen, och kvällen, problemet blir då att man bara kan öppna lucka vid det ena tillfället. ;) :)
 
Sv: Allrams höjdare

AraSlei skrev:
jag har faktiskt inte sett den, men just nu tycker jag att KatjaKaj o BenteBent e bäst.. :love: :angel:

Ahhhhhhhhhh nejnejnej! Dom är ju fasen helt lobotomerade! :eek: :rofl:
 
Sv: Allrams höjdare

Lillkillen, fem år, har slutat välja "bollis" framför utelek tack vare kalendern.
 
Sv: Allrams höjdare

2 barn, en på 2 år och den älsta 4 år.
Bollibompa har varit en favvo. Men nu är det inte lika kul längre, utan det är Disney kanalen som tittas på i stället eller så badar dom. Julkalendern = :eek:
Jag har inte sett den än, har inte orkat med att se mer än 1 min. Sedan har jag gått och gjort något annat......

Nä Lilla röda traktorn, Byggare Bob, Brum, Alladin ska det vara!!
 
Sv: Allrams höjdare

Jag o min sambo sitter och skrattar högt till julkalendern :rofl:
"snartfyraåringen" tycker väl inte att det är lika hejdlöst kul, han väntar mest på lucköppningen :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp