Allt som behövs för att tävla?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare FridaMarie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 774
F

FridaMarie

Någon som vill informera mig om allt som krävs för att tävla en vanlig Clear Round?? Behövs grönt kort? Vilka licenser? Jag vill veta ALLT vad jag måste skaffa innan vi kan ge oss ut på små tävlingar.
MVH En som glömt bort.

Sv: Allt som behövs för att tävla?

Om du ska tävla cl på lokal nivå så behöver du Grönt kort, och lokal licens. Dessutom så måste hästen vara vaccinerad. På klubbnivå brukar dock bara gröntkort behövas.

Om du sen vill tävla regionalt och uppåt måste hästen/ponnyn ha hästlicens.
Nytt för i år är också att alla ponnysar måste vara chipmärkta för att delta i inbjudningstävling och uppåt.

Vad det gäller kläder och utrustning så får du veta det mesta när du tar grönt kort.

Hur du fixar gröntkort och licenser kan du läsa om på ridsport.se

Lycka Till! :banana: :bump:

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: Ramona
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 654
Senast: Mirtai
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 517
Senast: Edla
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
589
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025