Eller svarta. Och gula. Och randiga.I vilket fall som helst är tomaten ingen grönsak, den är en röd sak.
Ja förutom då gröna tomater...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller svarta. Och gula. Och randiga.I vilket fall som helst är tomaten ingen grönsak, den är en röd sak.
Ja förutom då gröna tomater...
En färgsak, alltsåEller svarta. Och gula. Och randiga.
Omg det måste ju vara de som har fel.Jag kände nåt liknande rätt nyligen när jag lärde mig att blåbären som växer vilt i Sverige inte heter blueberry på engelska!
De heter bilberry.
Svamp är närmare släkt med djuren än med växterna.En sådan där papperspåse man köper svamp i borde funka.
På tal om svamp... Undrar vad svamp klassas som? Frukt? Grönsak? Eller är det kanske egentligen en mejeriprodukt under cover?
*gömmer mig under en sten i grönsakernasomintefinns-landet tills nästa kris har bedarrat*
Ja åtminstone för några år sedan var den största svampindividen strax under 10 kvadratkilometer stor. En mörkfjällig honungsskivling i USA, som man också tror är bland de äldsta nu levande organismerna (flera tusen år).Svamp är ju sådär genetiskt ballt att det liksom är samma individ som sprids med mycel har jag för mig. Lite som växter som sprids med rhizomer. Det största fältet av en individ av liljekonvalj som hittats har jag för mig var runt 70kvm.
Det är så vansinnigt häftigt!Ja åtminstone för några år sedan var den största svampindividen strax under 10 kvadratkilometer stor. En mörkfjällig honungsskivling i USA, som man också tror är bland de äldsta nu levande organismerna (flera tusen år).
Det beror på om man menar svårt att få dem att växa eller svårt att hålla dem i sin inhägnad...Jordärtskockor måste jag odla i år! Är det svårt?
Vi planterade för övrigt hallon, var det osmart?
Ja det verkar ju inte så svårt att ha den överallt om den är invasivÅh syren, min favoritblomma. Vill ha syrener överallt på mitt framtida bröllop…
Är det inte en svamp som växer ut från myrors kroppar? Vad är då det? Tror det är något mystiskt med detta.En sådan där papperspåse man köper svamp i borde funka.
På tal om svamp... Undrar vad svamp klassas som? Frukt? Grönsak? Eller är det kanske egentligen en mejeriprodukt under cover?
*gömmer mig under en sten i grönsakernasomintefinns-landet tills nästa kris har bedarrat*
Det är en svamp som infekterat myran med sina sporer och parasiterar på den.Är det inte en svamp som växer ut från myrors kroppar? Vad är då det? Tror det är något mystiskt med detta.
Då vill jag veta vilken elit-internat-betal-skola du gick på. Våran kommunala var bara typ " Kan du säga en frukt som börjar på B?"
Kommunala skolor, sedan naturbruksgymnasium...Same!
Eller VARFÖR INTE EN GRÖNSAK PÅ T?
Tack vare "last of us" blev jag varse detta...Är det inte en svamp som växer ut från myrors kroppar? Vad är då det? Tror det är något mystiskt med detta.
är det myrorna som skrivit den filmen/serien? Eller svamparna?Kommunala skolor, sedan naturbruksgymnasium...
Tack vare "last of us" blev jag varse detta...
Den här tråden är trippigast nånsin
Svamparna?är det myrorna som skrivit den filmen/serien? Eller svamparna?
Vi får klaga hos @GunnarSvamparna?
I smileymenyn är Svamparna grupperade med frukterna, inte med djuren/växterna!
Styr han telefonens smiley-meny också?!Vi får klaga hos @Gunnar
Svamptripp, antar jag?Den här tråden är trippigast nånsin
Styr han telefonens smiley-meny också?!
Svamptripp, antar jag?