Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ni som inte har snösulor ,finns det ngt annat man kan göra för att det inte ska bli så enorma snöstyltor ?
Det är 7 v. till nästa skoning och det går knappt att rida då det packar ordentligt .
varför vill du inte sko med snösulor? är det av någon speciell anledning? jag vet bara ett alt. till att inte sko med sulor vintertid, det är att inte sko alls..
Klipp ut en plastbit från ett glassburkslock eller annat lock. Klipp den aningens större än innerdiametern på skon.
Sen kan man klämma fast den mellan sko o hov så man slipper snöstyltor.
Man kan behöva göra flera tills man funnit rätt storlek som sitter kvar.
Öllöw(osäker på stavningen) har ju en gummisko, med vanlig sko innuti.
Dom ska visst vara kanon på vintern, finns både vinter och sommar gummiskor. Nackdelen är att tåkappan bara är i gummi, samt att dom kan vara svåra att smida till.
Har bara provat sommarskorna.
Om du har tåbrodd kan du sätta fast Polarsulan.
Såg att de även hade en ny variant av snösula med en grej i mitten som kastar ut snön.
Ska nog prova för de gamla hederliga funkar inget vidare i skritt. Om det då är is inunder- Bambi
Tack för era svar , ringde hovslagaren :han skulle ta och sätta dit snösulorna efter helgen . Eftersom våran häst är under igångsättning så var han hygglig .Hovslagarna här är överbelastade just nu för alla vill ha på vinterskor .
Ska prova glasslocksgrejen i år faktiskt, ska sko om två veckor och det tycker jag är för tidigt för snösulor (bor ju i Halland och här är inte tillstymmelse till snö).
Snöar det om två veckor så blir det kanske sulor på, men inte annars.
Brukar ha "vanliga"helsulor,men antar du var ute efter att inte behöva stänga in hoven....Tyvärr brukar snösulor funka dåligt på småhovar,kanske ide att kladda på såpa på lillhästen.Tack för tipset
Hundträning
Jag har insett att jag behöver skaffa mig något mer ordentligt till hundpromenader och -träning. Jag har i nuläget någon relativt billig...
Hundträning Vi körde ett spår ikväll på 900 m, med 2:45 h liggtid, mest torra lavar men lite skiften och väg att passera. Eftersom hon är i löpen är...