Alta Esquela Sadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare jjeg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 862
J

jjeg

Är det någon som har koll på hur bomvidderna är på dessa sadlar. Har nämligen en wide och är intresserad på hur vid den är i grader....det skulle vara betydligt enklare för mig att hitta ny sadel om jag bara visste detta....därför att detta är den enda sadel jag haft som INTE är för trång. Bara som en vink om hur vid jag skulle behöva sikta in mig på nu när jag ska köpa ny....

Sv: Alta Esquela Sadel

Skickar bild när han har denna sadel...till din mail...Det jag tänkte främst på var att denna ÄR vidare än så...och han kanske behöver en vidare ....

Är det någon som vet hur mycket spelrum man kan ha på bomvidden... typ om en sadel som är 100 grader och är för trång men nästa bomvidd kanske blir för stort...Hur mycket gör ett par grader hit och dit. Vi säger att sadel är 113 och hästen 105-107 ???Kommer den då att ligga aldeles fel...För det är väl näst intill omöjligt att hitta en sadel som är exakt dom graderna som hästen är..

Är det ingen som vet...ni som rider el ridit i en wide AE , vad har ni för bomvidd på vanliga dressyrsadlar??

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Honey07
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 187
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 277
Senast: MiniLi
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
942
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka