Bukefalos 28 år!

Amningskläder eller inte ??

P

Piffelina

Ni som fått barn vad tycker ni om amningskläder? Jag funderar på att köpa ett linne/topp eller två för att testa när min bebis väl kommit. Men vill gärna höra vad ni andra säger.
 
Sv: Amningskläder eller inte ??

Jag älskade min amningskläder! Dessutom finns det väldigt snygga om man letar runt lite! Det är så mycket smidigare att amma i när man är ute någonstans, även hemma använde jag en del secondhand amningskläder som jag köpte. Men prova kläder och kolla så att de fungera för dig att amma i!
 
Sv: Amningskläder eller inte ??

Jag snålade och köpte inga amningskläder med första barnet. Ammade 1 år så de hade ju gjort skäl för pengarna om jag hade köpt, slet ju ut de vanliga kläderna istället..

Nu med Nova-li har jag köpt en hel del amningskläder. Och de är så bra!!
H&M´s är knölig liten öppning på men resten som jag provat har varit bra :)
Boobs är enklast men det syns ju att de är just amningströja, de andra jag har syns inte att de är amningströjor. (har paolo maria, bara glad, boob).
 
Sv: Amningskläder eller inte ??

Åker jag bort så har jag amningsbh och ett amningslinne. Sen över det har jag en vanlig tjocktröja med dragkedja.

Hemma går jag runt i en vanlig topp och t-shirt och drar helt enkelt upp allting när det är dags för mat. Mkt smidigt och kläderna blir inte nerdrällda (eftersom de är ovanför bröstet)


Jag ångrar absolut inte att jag föll för alla snygga (men svindyra) amningskläder, har nog spart några tusen på det.
 
Sv: Amningskläder eller inte ??

Jag köpte ett par tröjor från hm men tyckte bara det var krångligt. Gick ändå hemma mestadels och då var det bara att dra upp tröjan, hur enkelt som helst.
När vi skulle iväg hade jag ofta en töjbar t-shirt och en sen kofta/tröja med dragkedja eller knappar så gick det jättebra att slippa visa magen.

Anledningen till att jag inte köpte några amningströjor (förutom de på hm) var väl att jag är snål. Sen blev det en vanesak att ha de gamla kläderna.

Men testa! Det kan ju bli väldigt smidigt!
Sen kan det i och för sig vara bra att veta om amningen funkar eller ej. Funkar det inte är det kanske lite onödigt att ha amningströja...
 
Sv: Amningskläder eller inte ??

Jag har nog 6-8 stycken boob-tröjor (linnen, t-shirts, långärmat) och är supernöjd! Helt klart värt alla pengar.
 
Sv: Amningskläder eller inte ??

Älskar BOOB´s smningströjor, hade mängder!

Jag fyndade dessutom många på Tradera, perfekt om man inte vill betala det priset de kostar nya.
 
Sv: Amningskläder eller inte ??

HMs amningskläder har jag aldrig lyckats amma i, jag tror att antingen är jag felkonstruerad eller oxå är deras tröjor det, jag har ialla fall inte mina bröstvårtor där de har satt hålen! :D

Om det är värt pengarna eller inte är nog väldigt upp till en själv, jag ammade ju rätt länge och det var himla skönt att kunna ha lite olika kläder, kunna vara snygg och ändå kunna amma smidigt.
 
Sv: Amningskläder eller inte ??

Jag förstod mig aldrig på H&M´s tröjor. Hade massor, men begrep aldrig var tuttarna skulle ut :o
 
Sv: Amningskläder eller inte ??

Jag har inte haft några amningskläder, skjorta/blus funkar alldeles utmärkt, likaså linnen med lite urringning
 
Sv: Amningskläder eller inte ??

Ok, H&M:s amningskläder hoppar jag över då :smirk:
Jag gillar dock inte utseendet på Boob´s amningströjor, då det är så uppenbart att det är för amning.
Jag såg en sida på nätet som säljer en hel del amningskläder, bl a Paolo Maria som Lydia nämnde. Ska köpa de och testa.
Som taccotad skrev så vill jag bara veta att det funkar med amningen först, innan jag köper på mig fler sen. Men alltid skönt att ha något plagg hemma ifall det skulle funka bra. Jag hoppas verkligen att det funkar bra att amma.
 
Sv: Amningskläder eller inte ??

Jag har funderat på att köpa det. Men det har bara inte blivit av. Och jag måste säga att det inte känns som något jag behöver heller. Hade det varit ofta som jag ammade "bland folk" så kanske jag hade känt större behov av det. Med vanliga tröjor måste man ju dra upp tröjan över hela sin mage när man ska amma. Men jag känner att det inte är så farligt; det syns inte mycket ändå.
 
Sv: Amningskläder eller inte ??

Jag köpte två ammnings-bh'ar varav jag bara använde en.
I övrigt använde jag vanliga kläder. Ett linne under tröjan så kunde man dra upp tröjan och ner linnet och voila....precis som en ammningströja.
Bara inte tröjan över var för tjock så funkade det bra.

Köpte också lite kläder med knappar och väldigt urringat så funkade det strålande!
 
Sv: Amningskläder eller inte ??

Jag är helt beroende av amningsbehå och amningströjor, i alla fall under vinterhalvåret då det blir kallt att blotta hela magen om man ska dra upp tröjan. Jag ammar gärna precis var som helst :D (typ gående i mataffären om det behövs - hellre det än handla med skrikande bebis) så då är det skönt att kunna göra det hyfsat diskret också.

Men för mig funkar bara Boob (tyvärr, för jag tycker inte att de är så snygga i designen) - H&M:s tröjor är helt hopplösa tycker jag. Det slutar bara med att jag drar upp hela tröjan ändå.

Annars kör jag också Twinstars variant med linne + tröja ibland. H&M:s billiga mammalinnen med reglerbara axelband (så att man kan få ner linnet under brösten) är jättebra till det.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
1 041
Senast: Humla
·
Småbarn Jag skulle vilja testa att besöka öppna förskolan i kommande vecka för att aktivera 2-åringen när han inte har förskola. Men jag tycker...
Svar
13
· Visningar
1 167
Senast: Badger
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 852
Senast: orkide
·
Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
1 008
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp