arabia

Trådstartare
Ska nu skicka analys på mitt hösilage, har bäställt påsar så de kommer väl inom kort. Hur mkt ska jag skicka med? Har flera påsar med hösilage i frysen eftersom jag tagit lite från några balar. Någon speciell dag det är bäst att skicka iväg på? HUr lång tid tar det ca innan man får svaret? Har aldrig tidigare gjort analys själv då jag köpt färdiganalyserat tidigare o detta är första året jag kör med hösilage.
 
Det står på beställningslappen hur mycket de vill ha men tror att det rör sig om ca 4 liter.

När det gäller silage ska man skicka i början av veckan så att det inte ligger och blir dåligt.

Jag skickade iväg enbart mineralanalys (som jag antar lite kortare tid) och det blev klart fort! Skickade in på lördagen fick svar på tors el fre. Men skulle tippa på ca 2 v.
 
Man skickar till Analycen. Står mer på Ninas fodersida: foderkammaren.hemsida.net

Där står även priser!
 
Jag skickade in min hö analys på lördagen och fick tillbaka svaret på tisdagen...tog ej mineralanalys utan mj/protein.
Blev väldigt förvånad att det gick så snabbt!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 117
Senast: Twirro
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
448
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 283
Senast: nexxa
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
37
· Visningar
2 265

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp